וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי פיתוח תגייס 250 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח

ניצן כהן

13.5.2003 / 12:29

החברה תשתמש בתמורה מהגיוס למיחזור חובות; מעלות דירגה את האג"ח של החברה בדירוג AA וציינה שהחברה תתקשה לשלם דיווידנדים ללא משיכתם מהחברות התפעוליות » מה קורה בשוק האג"ח - לחצו כאן לקבלת דו"חות תשואה מפורטים



אי.די.בי פיתוח מעוניינת לגייס 250 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח. חברת מעלות דירגה את האג"ח שיונפקו בדירוג AA. באי.די.בי מעוניינים להשתמש בכספי התמורה מההנפקה למיחזור חובות.



בנימוקי הדירוג מציינים כלכלני מעלות שהוא משקף את מיצובה הפיננסי החיובי של החברה, כשיחס שווי החזקות לחוב הפיננסי הוא 4.3 לחוב ברוטו ו-5.2 לחוב נטו. למרות היחסים הפיננסיים הטובים של החברה, מציינים כלכלני מעלות שההרעה המתמשכת בענפי הנדל"ן, התקשורת והטכנולוגיה משתקפת אף היא מהדירוג. להערכת מעלות, ההשקעות של הקבוצה בתחומי התקשורת, הנדל"ן וההיי-טק ימשיכו השנה להיות מאופיינות ברמות סיכון גבוהות - ולכן הפוטנציאל של אפיקי ההשקעה האלה נמוך.



בשנה שעברה הודיעה אי.די.בי פיתוח על עסקת העברת השליטה בקבוצה ממשפחת רקנאטי לקבוצת משקיעים בראשות משפחת דנקנר. מעלות הודיעה שלאחר שתועבר השליטה בקבוצה, תבחן שוב את איכות החובות של החברה ומידת ההשפעה של העברת השליטה בחברה על התחייבויותיה.



במעלות מעריכים שאי.די.בי פיתוח תתקשה לשלם דיווידנדים, אלא אם תמשוך דיווידנדים מהחברות הבנות שלה. בנוסף, מבנה ההחזקות הקיים של החברה יקשה עליה לנצל את מירב הרווחים העודפים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully