וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר: שנת 2002 - הגרועה בהיסטוריה של תחום ה-IT

סוכנויות הידיעות

13.5.2003 / 22:23

מהדו"ח עולה כי הענף התכווץ בשנה שחלפה ב-0.6% ל-536 מיליארד דולר ביחס ל-2001; את הבכורה מבין חברות ה-IT ממשיכה להוביל חברת IBM



שנת 2002 היתה הגרועה בהיסטוריה של תחום טכנולוגיות המידע (IT), כך עולה מדו"ח שפירסמה חברת מחקרי השוק גרטנר. הדו"ח של גרטנר סיפק אישור לתחושה ששררה בלב רבים כי ענף ה-IT סבל מנפילה קשה. מהדו"ח עולה כי הענף התכווץ בשנה שחלפה ב-0.6% ל-536 מיליארד דולר ביחס ל-2001.



עוד ניתן ללמוד מהדו"ח שחברות המתמחות במתן שירותי ייעוץ, כגון ניהול פרויקטים ופיתוח והטמעה של מערכות חדשות, סבלו באופן מיוחד ב-2002. "חברות בחרו לא להיכנס לפרויקטים חדשים המאתגרים מבחינה טכנולוגית", אמרה קתרין הל, אנליסטית גרטנר.



עדות לנתון זה נמצאה בדיווחים של חברות שונות שצימצמו את השקעות ההון שלהן, ואף הוציאו לא מעט פעילויות IT למיקור חוץ במסגרת מדיניות כללית להוזלת עלויות.



את הבכורה מבין חברות ה-IT ממשיכה להוביל חברת IBM הוותיקה, שביססה עוד יותר את מעמדה עם רכישת חטיבת הייעוץ של PwC. יבמ מחזיקה ב-7.5% מתחום ה-IT בעולם. בין חמשת הראשונות התבססה HP עם רכישת קומפאק. EDS פוג'יטסו ואקסנצ'ור חותמות את רשימת חמש הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully