וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד אלדד תמיר ודני פישמן

אמיר הלמר

14.5.2003 / 0:05

כתבי האישום - בגין אי מתן דיווח במועד במטרה להטעות, וכן בגין דיווח מיידי מטעה ביחס לטעות שנפלה בתשקיף ההנפקה של קרן ההון סיכון תמיר פישמן 2; הגשת כתבי האישום כפופה לשימוע שייערך לחשודים



פרקליטות מיסוי וכלכלה תל אביב החליטה להגיש כתבי אישום נגד אלדד תמיר ודני פישמן, בעלי השליטה בבית ההשקעות תמיר פישמן, בגין אי מתן דיווח במועד במטרה להטעות, וכן בגין דיווח מיידי מטעה ביחס לטעות שנפלה בתשקיף ההנפקה של קרן ההון סיכון תמיר פישמן 2. התשקיף פורסם ע"י בית ההשקעות ב-2000. הגשת כתבי האישום כפופה לשימוע שייערך לחשודים.



בכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד דניאל לבנטל, ששימש דירקטור בתמיר פישמן 2, ונגד עורכי הדין של הקרן שהובילו את ההנפקה ממשרד שמעונוב ברנע. גם הגשת כתבי האישום הללו כפופה למתן זכות שימוע לחשודים.



לפני כשנתיים פירסם בית ההשקעות הודעה לבורסה לפיה רשות ני"ע חוקרת בכירים בחברה בנוגע לחשד לפרסום פרטים מטעים בתשקיף החברה ממארס 2000 "בקשר עם הוראות התקנון הנוגעות לפיטורים של דירקטורים ומינויים, וכן על חשדות לאיחור בדיווח ופרטים מטעים בדו"ח מיידי שהוצא על ידי החברה בקשר לאמור בתשקיף".



לאחר שחקירת הרשות הסתיימה וממצאיה הועברו לפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב היא החליטה להגיש כתבי אישום נגד חמשת החשודים. נראה כי הפרקליטות ויתרה על הגשת כתבי אישום בעבירות של פרסום פרטים מטעים בתשקיף ותסתפק בעבירות של אי דיווח במועד ופרסום דיווח מיידי מטעה.



מדובר בעבירות על סעיף 35 א (4) לחוק ני"ע, הקובע שמי שלא קיים את הוראות חוק ני"ע בנושא דיווח לרשות כדי להטעות משקיע סביר, צפוי לעונש מירבי של 3 שנות מאסר או קנס גבוה. הסעיף גם קובע כי איחור של למעלה מ-7 ימים בדיווח יהווה ראיה לכאורה כי מי שנמנע ממתן הדיווח עשה זאת כדי להטעות.



דובר בית ההשקעות תמיר פישמן אמר היום בתגובה: "אנו משוכנעים בצדקת דרכנו ובטוחים כי לאחר הליך השימוע תשתכנע הפרקליטות שאין מקום להגיש כתבי אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully