וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.489 שקלים במסחר ער ותנודתי

אמיר טייג

14.5.2003 / 18:18

הערכות: שני הבנקים הגדולים פעלו להעלות את שער הדולר לקראת קביעת היציג שלפיו פקעו אופציות בהיקף של 100 מיליון דולר; היורו היציג ירד ב-0.5% ל-5.157 שקלים


לאחר שהדולר פתח את יום המסחר בירידה של עד 0.4% ולאחר מכן עבר לעלייה של 0.25%, נקבע שערו היציג של המטבע האמריקאי על 4.489 שקלים - ירידה של 0.26% לעומת היציג אתמול. לאחר קביעת היציג יורד הדולר ל-4.478 שקלים. שערו היציג של היורו ירד ב-0.5% ל-5.157 שקלים. המסחר מאופיין במחזורים גדולים ובתנודתיות גבוהה.

הערכות הן כי אופציות מכר שכתבו הבנקים לגופים זרים בהיקף של 100 מיליון דולר פקעו היום, כאשר שערו היציג של הדולר הוא השער הקובע לפקיעה. לפיכך פעלו שני הבנקים הגדולים, אשר כפי הנראה כתבו אופציה זו, על מנת להעלות את שער הדולר עד קביעת היציג.

על פי הערכות, רוכשי אופציית המכר הם משקיעים זרים, אשר מהמרים כי השקל צפוי להמשיך ולהתחזק מול הדולר. מדובר במספר אופציות בעלות מחיר מימוש שונה הנע בין 4.50 שקלים לבין 4.55 שקלים. יש לציין כי ביום חמישי האחרון פקעו אופציות דומות בהיקף חשיפה של 250-300 מיליון דולר, במחיר מימוש של 4.55 שקלים. גם ביום חמישי ניסו הבנקים להשפיע על היציג, אך ללא הצלחה מרובה.

על רקע המאבק בין המשקיעים הזרים והבנקים המקומיים, משפיעים על השוק מספר גורמי אי ודאות נוספים. הגורם הראשון הוא שביתת ההסתדרות, שהחלה אתמול בשעה 6 בבוקר ונכנסה היום ליומה השני. נציגי ההסתדרות והאוצר המשיכו אתמול בערב ובלילה לשאת ולתת על מנת למנוע את המשך השביתה, אך ללא הצלחה. במהלך היום ייוודע אם הבנקים צפויים להצטרף לשביתה, ומתי.

גורם אי ודאות שני הוא מעצרם של כ-14 בכירי התנועה האיסלמית בישראל. מעצרים אלו עשויים לעורר התנגדות בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, ולפיכך מעוררים חששות מפני חוסר יציבות. גורם שלישי שמצטרף למערכת נגד השקל הוא פיגועי ההתאבדות שבוצעו שלשום בסעודיה, ואשר הופנו נגד אזרחים זרים. הערכות הן כי הפיגועים בוצעו על ידי אנשי אל-קעאדה, וחזרת הארגון לכותרות מעוררת חששות בקרב הסוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully