וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני נכנסת לשוק קונסולות המשחקים הידניות; תתחרה ב"גיימבוי" של נינטנדו

סוכנויות הידיעות

14.5.2003 / 9:42

בתגובה על ההודעה זינקה מניית סוני בלמעלה מ-3% ואילו נינטנדו נפלה בכ-10%; הקונסולה החדשה, שתיקרא PSP, צפויה להגיע לחנויות ברבעון הרביעי של 2004



מניות חברת סוני זינקו בלמעלה מ-3%, ואלו של נינטנדו נפלו כדי 10% לאחר שיצרנית קונסולת ה"פלייסטיישן" הודיעה על כניסתה לשוק קונסולות משחקי הווידיאו הידניות - בו תתחרה ב"גיימבוי" של נינטנדו.



הקונסולה החדשה מבית סוני, שתיקרא Play Station Portable, תעלה על מדפי החנויות ברבעון הרביעי של 2004. היא תכיל צג גבישי בגודל 4.5 אינטש, ותופעל באמצעות שבבי על שיעשו שימוש בטכנולוגיית מעבדי ה-90 ננומטר החדשנית. המכשיר, שיציע גרפיקה וקול תלת מימדיים, יכיל ממשק USB 2.0 שיאפשר - בין היתר, חיבור לקונסולת ה"פלייסטיישן 2".



נשיא ומנכ"ל סוני, קן קוטאראגי, כינה את ה-PSP: "הווקמן של המאה ה-21". "ממש כפי שה'פלייסטיישן' וה'פלייסטיישן 2' חוללו מהפכה בבידור הביתי הממוחשב, אנו מקווים להפוך לכוח המניע החדש בתחום פלטפורמת הבידור הניידת", הוסיף.



סוני תחל להציע כלי פיתוח מבוססי PC לתוכנת ה-PSP החל מהסתיו הקרוב. תוכנית רישוי חדשה לפיתוח תוכנות PSP תוכרז הקיץ.



סוני זקוקה למוצרים מצליחים חדשים בעקבות ההאטה שחלה במימדי הצמיחה של חטיבת האלקטרוניקה רבת החשיבות שלה. מניית החברה צנחה קרוב ל-30%, לאחר שרווחיה לשנת 2002 לא עמדו בתחזיות.



אנליסטים צופים שה-PSP ינגוס בנתח השוק של נינטנדו בשוק קונסולות המשחקים הידניות. נינטנדו, שפיתחה את משחקי ה"פוקימון" וה"סופר מריו", מכרה למעלה מ-117 מיליון קונסולות "גיימבוי" ו"גיימבוי אדוונס" מאז החלה בשיווקם ב-1989.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully