וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה ברווחי טלדור ברבעון הראשון למיליון שקל

ניצן כהן

14.5.2003 / 10:42

הכנסות החברה ירדו ברבעון החולף ב-9.7% והסתכמו ב-84.9 מיליון שקל; צמצום מצבת החובות הביא לירידה של 77% בהוצאות המימון הרבעוניות » כל הפרטים על כל החברות - לחצו כאן למידע חברות



חברת טלדור מערכות מחשבים , מקבוצת שרם-פודים-קלנר, סיימה את הרבעון הראשון של 2003 עם רווחים של מיליון שקל - עלייה של 400% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-213 אלף שקל בלבד. הרווח הנקי של טלדור ברבעון הראשון מהווה 60% מהרווח הנקי של החברה בכל שנת 2002.



הכנסות החברה ברבעון החולף ירדו ב-9.7% ל-84.9 מיליון שקל, לעומת 94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר כי הסיבה לירידה בהכנסות נובעת מהמיתון בשווקים, שהביא לירידה בביקושים למוצריה. בנוסף סבלה טלדור ברבעון החולף מתחרות גוברת בענפי הפעילות שלה - נתון שהביא להורדת מחירים ושחיקה כוללת בסעיפי ההכנסות.



בשנה שעבר נהנתה החברה מעלייה ניכרת בכמות המזומנים שלה, כשתזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה ב-26.5 מיליון שקל - כך שקופת המזומנים של טלדור הסתכמה ב-76.5 מיליון שקל. טלדור ניהלה את קופת המזומנים בזהירות, וצימצמה את מצבת חובותיה - נתון שהביא לירידה משמעותית בהוצאות המימון הרבעוניות שלה, שהסתכמו ב-366 אלף שקל בלבד. ברבעון המקביל אשתקד הסתכמו הוצאות המימון ב-1.6 מיליון שקל.



טלדור התאימה את הוצאותיה לירידה בהיקפי הפעילות, וצימצמה את הוצאות המכירה והשיווק וההנהלה. הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ברבעון החולף ב-2.5 מיליון שקל - ירידה של כ-5% לעומת ההוצאה בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות ההנהלה, המחקר והפיתוח הגיעו ברבעון החולף ב-6.7 מיליון שקל - ירידה של כ-9.5% לעומת ההוצאה בתקופה המקבילה אשתקד.



צמצום הוצאות השיווק וההנהלה קיזז את ההשפעה השלילית שהיתה לירידה במכירות על הרווח הגולמי, והביא את החברה לרווח תפעולי של 3.5 מיליון שקל - ירידה של 5.4% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully