וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולבר השלים גיוס של 15 מיליון דולר בהובלת אייפקס

צורי דאר

14.5.2003 / 12:11

בסבב השתתפו משקיעים חדשים וקיימים - ג'נסיס פרטנרס, פיטנגו, אוורגרין וביומדיקל; החברה, העוסקת בפיתוח מוצרים בתחום הנדסת רקמות, גייסה עד כה כ-11 מיליון דולר

חברת הסטארט אפ הישראלית קולבר (ColBar), המפתחת מוצרים בתחום הנדסת רקמות, השלימה גיוס של 15 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון אייפקס פרטנרס והשתתפו בו משקיעים חדשים ומשקיעים קיימים - ג'נסיס פרטנרס, פיטנגו, אוורגרין וביומדיקל. עמוס גורן, שותף מדעי החיים באייפקס אירופה, סירב להתייחס לידיעה.

קולבר, שהוקמה ב-1995, פועלת בתחום הנדסת הרקמות. החברה עוסקת בפיתוח מוצרים בטכנולוגיה שנועדו לשחזר או להחליף רקמות שנפגעו ממחלה או חבלה בהתבסס על טכנולוגיית PBM - Programmed Biodurability. מוצריה מבוססים על החלבון קולגן, והטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת תכנות ובקרה של משך החיים של חלבון זה ברקמות ולמעשה מדמה את התנהגות הקולגן הטבעי המצוי בגוף.

קולבר חתמה באמצע 2001 על הסכם עם חברת I3 האמריקאית לשיווק המוצר הדנטלי שפיתחה, Ossix TM, המשמש לעידוד צמיחת רקמת עצם בעת ביצוע השתלות שיניים. Ossix קיבל ב-2000 את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) והגוף המקביל באירופה (CE).. מוצר נוסף בשם , DermiCol, שנועד לטיפולי רקמת עור והחלקת קמטים, נמצא כיום בהליכי אישור CE והחברה מצפה להתחיל לשווקו באירופה באמצע השנה. לחברה קו מוצרים נוסף הנמצא בפיתוח כיום, הכולל טיפול לשיקום דיסקים פרוצים בעמוד השדרה ורקמות במערכת השתן.

קולבר, הממוקמת ברמת השרון, ביצעה גיוס הון ראשון ב-1998 בהיקף של 2 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס וביומדיקל אינווסטמנטס. בהמשך קיבלה הלוואת גישור בהיקף דומה מאותן קרנות. בסוף 2000 ערכה סבב גיוס נוסף בהיקף של 9 מיליון דולר לפי שווי של כ-40 מיליון דולר מהקרנות ביומדיקל, פיטנגו ואוורגרין.

יצוין ששמה של קולבר עלה לכותרות לאחרונה בשל מאבק משפטי על זכויות בחברה בין פרופ' חיים טל, ראש המחלקה למחלות חניכיים וראש הקתדרה להשתלות ברפואת שיניים לבין מייסדיה - פרופ' סנדו פיטרו, ראש המחלקה לביולוגיה אוראלית באוניברסיטת תל אביב, וד"ר מתיתיהו נוף, מנתח מומחה ולשעבר ראש יחידה אורתופדית בבית החולים אסף הרופא.

טל תבע את פיטרו ונוף לפני חודשיים בטענה כי פיתח בצוותא עם הנתבעים במשך כ-9 שנים את מטריצת הקולגן אשר בה עושה שימוש חברת קולבר, אולם אלו הטעו אותו ונישלו אותו מזכויותיו בהמצאה. לפיכך תבע טל לקבל שליש מסך הרווחים של הנתבעים, ומניות קולבר בשיעור 13% - שיעור אחזקת כל אחד מהנתבעים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully