וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 3% במדד מנהלי הרכש של דן אנד ברדסטריט לרמה הנמוכה מאז דצמבר 2001

ניצן כהן

14.5.2003 / 13:04

למרות השיפור ברכיב היצוא המשיכו הביקושים בשוק המקומי לרדת ותפוקת הייצור במשק חזרה לירידות; מנגד, נרשמה עלייה חדה בהשקעות במלאי חומרי גלם ומוצרים מוגמרים



מדד מנהלי הרכש של דן אנד ברדסטריט לחודש אפריל מצביע על העמקה במיתון במשק הישראלי - ירידה של 3% ל-44%. מדן אנד ברדסטריט נמסר כי מדובר ברמה הנמוכה ביותר שנמדדה מאז חודש דצמבר 2001.



עוד עולה מהנתונים כי באפריל נרשמה ירידה של 3.6% בביקושים של השוק המקומי. מדד הביקושים המקומיים ירד ל-37%. תפוקות הייצור של המשק ירדו ב-6.6% ל-45.4% לאחר עלייה בחודש מארס. רכיב היצוא ממשיך לעלות, ובחודש אפריל עלה ב-3% וחצה את רמת ה-50% ל-52.8%.



ברכיב המלאי העסקי המוגמר שמוחזק במחסני החברות, נרשמה עלייה בחודש אפריל של 7.1% לרמה של 56.3%. יש לציין שכשפירמות מגבירות את היקפי השקעותיהן במלאי מוגמר הן למעשה מעריכות שהתאוששות של הפרטים במשק קרובה, ולכן כדאי לנצל את רמות המחירים הנוכחיות כדי למלא את המחסנים.



גם ברכיב מלאי חומרי הגלם נרשם שיפור, כשרכיב זה במדד עלה בחודש שעבר ב-15.5% לרמה של 58.9%.



ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, ציין עם פרסום הנתונים כי למרות ההתעוררות בשווקים הפיננסיים נמצא המשק במיתון עמוק ביותר. קובנט הוסיף ששיעור העסקים שנמצא בקשיים כספיים ממשיך להיות גבוה, וגובר הקושי של עסקים נוספים בגיוס מקורות אשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully