וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי מוריד המלצה למכתשים אגן עקב העליות החדות במחיר המניה

אילן מוסנאים

14.5.2003 / 13:52

מעלה מחיר היעד ל-14 שקל - גבוה ב-23% מהמחיר בבורסה; הצמיחה ב-2003 מובטחת, אך קיים חשש שאחרי הזינוק ברבעון ה-1 הרבעונים הבאים יהיו מאכזבים

ברבעון הראשון הציגה מכתשים אגן שיעור צמיחה קיצוני, שהיא כנראה לא תוכל לחזור עליו ברבעונים הקרובים. כך מציינת האנליסטית אלה אלקלעי מבית ההשקעות אי.בי.אי. אלקלעי מציינת כי מניית מכתשים הגיבה לדו"חות ולסנטימנט החיובי בשוק בעליות שערים חדות.

מכתשים אגן דיווחה ברבעון הראשון על צמיחה חריגה של 38% במכירות ל-325 מיליון דולר, ועל עלייה של 55% ברווח הנקי ל-32 מיליון דולר.

האנליסטית מזכירה כי רכישת מניות מכתשים מומלצת על ידה כבר תקופה ארוכה. עם זאת, למרות שהיא סבורה שהחברה הוציאה לפועל בהצלחה את תוכנית הפעולה אותה גיבשה לפני שלוש שנים - ואשר ב-2003 היא מתחילה לקטוף את פירותיה, הרי שהיא חוששת מהגאות החדה מדי במניה - כמעט 100% מאז אוקטובר האחרון.

לאור עליות אלו, כותבת אלקלעי כי היום היא פחות רגועה לגבי ההשקעה במניות מכתשים אגן בטווח הקצר. לכן, היא מחליטה להפחית את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"צבור". עם זאת, היא ממליצה למשקיעים לטווח ארוך להמשיך ולרכוש את מניות החברה - ובמקביל מעלה את מחיר היעד לרמה של 14 שקל, מחיר הגבוה בכ-23% ממחיר השוק שלה.

אלקלעי מציינת כי בדומה לטבע, נראה שגם מכתשים אגן מצליחה להעביר את שרביט הניהול בתקופה של גאות ומומנטום חיובי קדימה. לדבריה, בזכות המהלכים שהחברה ביצעה בשנים האחרונות נראית הצמיחה ב-2003 כעובדה מוגמרת והצמיחה ב-2004/5 תישען על יכולת החברה להפנים את תהליך הגלובליזציה שהיא מצויה בעיצומו, ושכיום היא מעריכה שיושלם בהצלחה. עם זאת לדבריה, אחרי הקפיצה ברבעון הראשון, יש חשש שהצמיחה ברבעונים הבאים תיראה מעט מאכזבת.

גם כך היא סבורה שברבעון השני של 2003 תציג מכתשים אגן צמיחה מרשימה - בזכות החורף הקשה השנה במחצית הצפונית של כדור הארץ, מעבר החברה למדיניות של שיווק מוצרים באופן ישיר, והמוצרים החדשים שנרכשו מבאייר - שחלקם נכנסו לסל המוצרים שלה רק ברבעון הנוכחי.

באי.בי.אי מעריכים כי התוספת למכירות מהרכישות באירופה במונחי יצרן מקורי מוערכת בכ-176 מיליון דולר. אלקלעי מציינת כי ברבעון הראשון החברה החלה לשווק רק חלק מהמוצרים שרכשה מבאייר, והקפיצה במכירות הוסברה בעיקר בהתחזקות מכירות המוצרים שנרכשו לפני שנתיים ושלוש שנים מסינג'טה.

אלקלעי מוסיפה כי הגידול במכירות ילווה ברבעונים הקרובים בגידול בהוצאות התפעוליות, וכן בהוצאות הפחתת מוניטין בגין הרכישות. היא מציינת כי הנהלת מכתשים אגן העריכה כי ההוצאות התפעוליות שלה לא יעלו על 20% מהמחזור בהיבט השנתי. הוצאות המוניטין בגין המוצרים שנרכשו צפויות לנוע בטווח של בין 7 ל-8 מיליון דולר לרבעון.

היא מתייחסת גם להתייצבות הכלכלית באזור אמריקה הלטינית, שם נרשמה בחודשים האחרונים יציבות בשערי הריאל והפסו. עם זאת, היא מציינת כי בשנתיים האחרונות חלה התנודה המשמעותית בשערי המטבע רק בתחילת העונה - כך שנראה שמכתשים אגן תוכל לנשום לרווחה רק אם היציבות תישמר גם במחצית השנייה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully