וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTI: שיפור בהכנסות ובהפסדים ברבעון הראשון; החוזה עם האצ'יסון הונג קונג הוקפא על רקע ה-SARS

גתית פנקס

14.5.2003 / 15:00

ייתכן שגם לאחר שוך המגיפה הפרויקט לא יתחדש; ההכנסות היו 11.3 מ' ד' והחברה שרפה כ-6 מ' ד'; ליפשס: רק לקוח אחד חדש ברבעון; לא רואים שינוי לטובה בשוק



שיפור מינורי - זו התמונה שעולה מהדו"חות של טי.טי.איי טלקום הישראלית לסיכום הרבעון הראשון שפורסמו לפני שעה קלה. החברה עדיין שורפת מזומנים בקצב מטריד, מפסידה, ונאבקת על לקוחות אולם מנגד, היא הצליחה לדווח על עלייה בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי ועל צמצום ההפסדים עוד טרם ביצוע צעדי הקיצוץ הנרחבים עליהם הודיעה ברבעון השני.



נקודה שלילית בולטת ברבעון היא ש-TTI הוסיפה לקוח חדש אחד בלבד ברבעון הראשון של השנה באסיה פסיפיק לתחום הסלולר ושאר ההכנסות שלה נבעו מלקוחות חוזרים. "הצגנו ברבעון הראשון עלייה קלה במכירות לעומת הרבעון הרביעי", אומר היום מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של החברה, "אבל ברור לנו שזה עדיין לא מספיק כדי לחזור לרווחיות. אנחנו עושים כל מה שצריך כדי להמשיך ולהציג עלייה בשורה העליונה וצמצום של ההפסדים אבל לא יכולים לספק תחזית מדויקת להמשך".



הכנסותיה של TTI היו ברבעון הראשון של 2003 כ-11.3 מיליון דולר - שיפור של 6.1% מהרבעון שעבר, הרביעי של 2003 ונחיתה כואבת של כ-38% מהרבעון המקביל. 75.4% מההכנסות של החברה מקורן במוצרים והיתר בשירותים.



ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-6.6 מיליון דולר ברבעון הראשון וההפסד הנקי בכ-5.8 מיליון דולר או 49 סנט למניה, וזאת לעומת הפסד נקי של 14.3 מיליון דולר ברבעון שעבר (1.2 דולרים למניה) כולל הוצאות חד פעמיות או 6.8 מיליון דולר בניכויין (שיפור של מיליון דולר פרופורמה). "המגמה שלנו היא להמשיך ולהקטין את ההפסדים ולעשות את הדרוש כדי להשתפר. אנחנו בודקים את המודל שלנו בצורה יומיומית ואם נצטרך ננקוט בצעדים נוספים מעבר לאלה בהם נקטנו", אומר ליפשס.



האצ'יסון הונג קונג - הפרויקט נפסק



TTI עוסקת בפיתוח ומכירת תוכנות לניהול יעיל של רשתות תקשורת טלפונית. החברה מתמחה בפתרונות תוכנה אינטגרטיוויים לניהול ובקרת רשתות תקשורת (NMS) ומערכות תמיכה עסקית (BSS). שווי השוק של TTI בבורסת הנאסד"ק הוא 63.6 מיליון דולר לאחר ירידה של 4.3% אתמול במניה לקראת הדו"חות. מאז תחילת החודש השלימה המניה עלייה של 12%.



המכה הכואבת ביותר בשנה שעברה עבור החברה, מעבר לירידה הכללית בשוק הטלקום, היתה אובדן האצ'יסון 3G בבריטניה: ב-13 לנובמבר 2002 קיבלה TTI את המכתב המשמעותי מלקוחתה האצ'יסון 3G הבריטית על הפסקת החוזה ביניהן החל מה-30 בינואר 2002, הכולל את אספקת מוצר ה-Manager of Managers לניהול רשתות. מהדו"ח השנתי המורחב שהגישה החברה באחרונה עולה כי היחסים העסקיים בין החברות הגיעו לביהמ"ש. יצוין, כי TTI מתייחסת להאצ'יסון בתור "לקוחה גדולה" אולם אינה מאשרת כי מדובר בהאצ'יסון.



לאור זאת, החברה רשמה ברבעון שעבר הפרשה של 10.3 מיליון דולר - 2.9 מיליון דולר לטווח הרחוק ו-7.5 מיליון דולר כחובות מסופקים לטווח הקרוב. כעת, מסתבר כי גם 2003 אינה כה חיובית בכל הנוגע להאצ'יסון במדינה נוספת בה החלה לעבוד עם TTI - הונג קונג.



"בהונג קונג יש לנו קושי לעבוד בגלל ה-SARS, והחזרנו לארץ צוות של 15 איש משם והפסקנו לעבוד על פרויקט גדול ומשמעותי שהיה לנו שם", אומר ליפשס. הכוונה היא ללא ספק להאצ'יסון, שאת זהותה ליפשס לא מסגיר, שכן היא החברה הגדולה היחידה איתה עובדת TTI במדינה. "לא הכרנו עד כה בהכנסות מהפרויקט וככל הנראה גם לא נכיר. אנחנו לא יודעים כלל אם הפרויקט יתחדש אחרי שמגיפת ה-SARS תשכך". אם כך, המדינה היחידה מתוך כל אלה בהן יש להאצ'יסון נוכחות בעולם בה הפרויקט לדור השלישי ממשיך עם TTI היא אוסטרליה, לאחר הביטול של הפרויקטים בריטניה והונג קונג.



בכל הנוגע לבריטניה יצוין כי לקראת סוף ינואר 2003 הוצא צו על ידי ביהמ"ש אשר דוחה את צו המניעה שביקשה TTI נגד הפסקת הפרויקט והחברה נאלצה לשלם סכום של מיליון פאונד (2.6 מיליון דולר) ללקוח - סכום ששולם קודם לכן כבטוחה לביהמ"ש. במהלך השימוע, אמרה האצ'יסון כי יש לה "טענות נגד חזקות", מה שיכול להימדד במיליוני פאונדים בודדים נגד החברה, ואולם היא טרם סיפקה אותם. TTI ציינה בדו"ח השנתי כי אין באפשרותה כרגע לאמוד נזק וכי היא שוקלת אופציות נוספות לקבלת נזקיה.



מכל מקום, לדברי ליפשס החברה אינה מרגישה שינוי כלשהו במגמה בשוק, שהוא עדיין חלש ומתאפיין באיטיות בקבלת ההחלטות. "אין שום שיפור באווירה. ואולם אנחנו לא יודעים על אף פרויקט שהפסדנו למתחרים אלא רק על פרויקטים בהם לא התקבלו כלל החלטות", הוא מוסיף.



שיעור הרווח הגולמי של TTI היה 18.6% ברבעון - עלייה מרמה נמוכה ביותר של כ-6.4% ברבעון הרביעי של 2002. הוצאותיה התפעוליות של החברה היו ברבעון הראשון כ-8.8 מיליון דולר - וזאת לעומת כ-10 מיליון דולר ברבעון שעבר (17.4 מיליון דולר כולל ההפרשה לחובות מסופקים). הירידה בהוצאות ברבעונים הקרובים תתאפשר גם בעקבות ביצוע שורת קיצוצים, כולל פיטורי 10% מהעובדים (60) שהתרחשה במהלך הרבעון השני של 2003. בסיום תהליך הרה ארגון, אומר ליפשס, יהיו ב-TTI כ-530 עובדים ועד כה כל המפוטרים קיבלו הודעות מוקדמות. הקיצוץ והפעילויות השונות בהן נקטה החברה, כמו איחוד של פונקציות בפיתוח ואחרות, יוביל לחיסכון של כ-1-1.25 מיליון דולר ברבעון.



את הרבעון סיימה TTI עם 41.9 מיליון דולר בקופה כולל בטוחות סחירות, וזאת בהשוואה ל-48 מיליון דולר בסיום הרבעון הקודם. מקורה של הירידה כולה הוא בשריפת מזומנים מפעילות בגובה 6.1 מיליון דולר - כמעט כמו מה ששרפה החברה בכל 2002 (כ-6.5 מיליון דולר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully