וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות נרשמות בפתיחת המסחר בוול סטריט בעקבות התחזקות הדולר

רן דוידוב

14.5.2003 / 16:54

העליות - חרף ירידה במכירות הקמעוניות באפריל; אפלייד מטריאלס יורדת בכ-1.5% לאחר שעברה להפסד רבעוני וחזתה שהכנסותיה יוותרו ללא שינוי ברבעון הנוכחי



התאוששות שער הדולר בשוקי העולם מסייעת לשוקי המניות האמריקאים לרשום מגמת מסחר חיובית בפתיחת המסחר. זאת, חרף ירידה מדאיגה במכירות הקמעוניות בארה"ב שנרשמה במפתיע באפריל. מדד מניות הבלו צ'יפ דאו ג'ונס עולה ב-0.3%. מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק עולה בשיעור דומה.



הדולר ממשיך היום את מגמת ההתאוששות כנגד היורו. המטבע האמריקאי חצה את רף ה-1.15 דולר ליורו ושערו עומד כעת על 1.1493 דולר ליורו. מאז יום שני, בו צנח לשער של 1.1675 מול המטבע האירופי האחיד, התחזק הדולר ב-1.5%.



המכירות הקמעוניות ירדו באפריל ב-0.1% לעומת תחזית לעלייה של 0.4%. בניכוי מגזר הרכב הפעיל נרשמה ירידה חדה ביותר של 0.9% לעומת תחזית לעלייה של 0.3%. הירידה היתה החדה ביותר מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.



עם זאת, בניכוי מכירות הדלק בתחנות הדלק נרשמה עלייה של 0.4% במכירות. מחיר הדלק רשם בחודש שעבר ירידה חדה עם פתיחתה וסיומה המהיר של המערכה בעיראק.



דו"ח נפרד שהתפרסם לפני הפתיחה הצביע על הירידה החדה במחירי היבוא לארה"ב מאז החל המדד להתפרסם ב-1989. בחודש אפריל גררו מחירי הנפט הצונחים את מחירי היבוא לארה"ב לנפילה של 2.7%. מחירי הנפט צנחו במהלך החודש ב-16.2%.



אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה אתמול על מעבר להפסד ברבעון הקודם לאחר הפרשות בגין פיטורים וארגון מחדש. אפלייד צופה כי מספר ההזמנות ברבעון השני יהיה דומה לזה של הרבעון השני, ההכנסות יוותרו אף הן ללא שינוי והרווח למניה יעמוד על 3-4 סנט. אפלייד מאבדת כ-1.5%.



פדרייטד דיפרטמנט סטורס (סימול FD), החברה האם של בתי הכלבו מייסי'ס ולזרוס, דיווחה על נפילה של 48% ברווחיה ברבעון הראשון ל-46 מיליון דולר. המכירות ירדו ב-4.6%. החברה חוזה שמכירות החנויות הזהות יירדו ברבעון הנוכחי ב-3% נוספים. עם זאת, רושמת מניית החברה עלייה של כ-3%.



סמנכ"ל הכספים של חברת ציוד התקשורת סיסקו, לארי קרטר, יפרוש מתפקידו לאחר שמונה שנים בחברה. דניס פאוואל, שהצטרף לסיסקו ב-1997 כחשב החברה, מונה לסמנכ"ל הכספים החדש. מנייתה עולה ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully