וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות השבבים גוררות לירידות בוול סטריט - אפלייד מאבדת 4.7%

יהודה שויצר

14.5.2003 / 23:06

גייטוויי נופלת ב-4.5% לאחר שהודיעה על פתיחת חקירה פלילית כנגדה; ג'וניפר נטוורקס מזנקת ב-4.8% לאור העלאת המלצה



שוקי ההון בוול סטריט שבו לירידות על רקע ירידה מפתיעה במכירות הקמעוניות בארה"ב שנרשמה באפריל. מדד מניות הבלו צ'יפ דאו ג'ונס והנאסד"ק יורדים בשיעור של כ-0.6%; מדד מניות השבבים מאבד יותר מ-2%.



המכירות הקמעוניות ירדו באפריל ב-0.1% לעומת תחזית לעלייה של 0.4%. בניכוי מגזר הרכב הפעיל נרשמה ירידה חדה ביותר של 0.9% לעומת תחזית לעלייה של 0.3%. הירידה היתה החדה ביותר מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.



דו"ח נפרד שהתפרסם לפני הפתיחה הצביע על הירידה החדה במחירי היבוא לארה"ב מאז החל המדד להתפרסם ב-1989. בחודש אפריל גררו מחירי הנפט הצונחים את מחירי היבוא לארה"ב לנפילה של 2.7%. מחירי הנפט צנחו במהלך החודש ב-16.2%.



גייטוויי (סימול GTW), יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בארה"ב, נופלת ב-4.5% לאחר שהודיעה כי התביעה הכללית בארה"ב הצטרפה ל-SEC ופתחה גם היא בחקירה פלילית לבדיקת נהליה החשבונאיים. גייטווי הודתה בתחילת אפריל כי ניפחה הכנסות בשנים 2000-2001. כתוצאה מכך ערכה מחדש החברה את תוצאותיה לשנת 2000. במארס 2001 הודיעה לראשונה גייטוויי על עריכה מחדש של דו"חותיה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2000 כתוצאה משינוי חשבונאי.



אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה אתמול על מעבר להפסד ברבעון הקודם לאחר הפרשות בגין פיטורים וארגון מחדש. אפלייד צופה כי מספר ההזמנות ברבעון השני יהיה דומה לזה של הרבעון השני, ההכנסות יוותרו אף הן ללא שינוי והרווח למניה יעמוד על 3-4 סנט. אפלייד מאבדת כ-4.7% וגוררת עמה את מגזר השבבים מטה.



אינטל רושמת ירידה של 2%; רמבוס נחלשת גם היא בשיעור דומה.



פדרייטד דיפרטמנט סטורס (סימול FD), החברה האם של בתי הכלבו מייסי'ס ולזרוס, דיווחה על נפילה של 48% ברווחיה ברבעון הראשון ל-46 מיליון דולר. המכירות ירדו ב-4.6%. החברה חוזה שמכירות החנויות הזהות יירדו ברבעון הנוכחי ב-3% נוספים. לנוכח נתון זה יורדת מנייתה בכ-1%.



ג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR) מזנקת ב-4.8% לאחר שסמית בארני העלה המלצתו למניה ל"תשואת יתר", מ"תשואת שוק".



סמנכ"ל הכספים של חברת ציוד התקשורת סיסקו, לארי קרטר, יפרוש מתפקידו לאחר שמונה שנים בחברה. דניס פאוואל, שהצטרף לסיסקו ב-1997 כחשב החברה, מונה לסמנכ"ל הכספים החדש. מנייתה יורדת ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully