וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ביחס ליורו - נסחר ב-1.1511 דולר ליורו

יהודה שויצר

14.5.2003 / 21:38

ביחס לין נחלש הדולר ביותר מחצי אחוז ונסחר הדולר בשער של 116.11 ין; שר האוצר האמריקאי: "דולר חזק הוא המפתח לכלכלה חזקה"



הדולר התחזק קלות ביחס ליורו לאחר שאתמול בערב חזר בו שר האוצר האמריקאי מדבריו הקודמים, והביע תמיכה פומבית במדיניות "הדולר החזק". הערכות כי הבנק האירופי המרכזי יוריד בקרוב את שער הריבית סייעו אף הן למטבע האמריקאי. הדולר נסחר בשער של 1.1511 דולר ליורו, לעומת 1.1532 אמש. ביום שני הגיע היורו לשיא של יותר מ-4 שנים מול הדולר - 1.1624 דולר ליורו.



ביחס לין נחלש הדולר ביותר מחצי אחוז ונסחר הדולר בשער של 116.11 ין, לעומת 116.78 אמש. עם זאת, יש לציין כי העלייה בשער הדולר מול הין עשויה להיות מוגבלת בשל החשש המתמיד מהתערבות ממשלת יפאן במסחר במט"ח במטרה לבלום את עליית הין, הפוגעת ביצואניות המקומיות. בשלושת החודשים הראשונים של השנה מכר הבנק המרכזי של יפאן ינים בהיקף של 20.6 מיליארד דולר, ועקבותיו הורגשו היטב בשוק גם בימים האחרונים. סגן שר האוצר היפאני, זמביי מיזוגוצ'י, אמר כי יפאן תגן על שערי המט"ח מפני תנודות מוגזמות. מאמר שפורסם אתמול בעיתון "ניקיי אינגליש ניוז" טען כי ממשלת יפאן מכרה מיליארדי ינים בימים האחרונים.



בזירת המקרו נתקבלו היום מספר חדשות מאכזבות. המכירות הקמעוניות ירדו באפריל ב-0.1% לעומת תחזית לעלייה של 0.4%. בניכוי מגזר הרכב הפעיל נרשמה ירידה חדה ביותר של 0.9% לעומת תחזית לעלייה של 0.3%. הירידה היתה החדה ביותר מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.



דו"ח נוסף הצביע על הירידה החדה במחירי היבוא לארה"ב מאז החל המדד להתפרסם ב-1989. בחודש אפריל גררו מחירי הנפט הצונחים את מחירי היבוא לארה"ב לנפילה של 2.7%. מחירי הנפט צנחו במהלך החודש ב-16.2%.



דו"חות אלה מצטרפים לנתונים הקשים של הגירעון המסחרי של ארה"ב שפורסמו אתמול. הגירעון גדל בחודש מארס ב-7.6%, לעומת החודש הקודם, ל-43.5 מיליארד דולר - והיה שני בגודלו רק לגירעון שיא של 44.9 מיליארד דולר, שנרשם בדצמבר.



דולר חזק-כלכלה חזקה



בנאום שנשא אתמול ג'ון סנואו, שר האוצר האמריקאי, הדגיש השר שדולר חזק הוא המפתח לכלכלה חזקה. דברים אלה באו בניגוד גמור להתבטאות קודמת של סנואו מתחילת השבוע. סנואו אמר בתחילת השבוע, בראיון ל-ABC, כי שערו הנמוך של הדולר האמריקאי עשוי לסייע ליצואנים בארה"ב. "כאשר שער הדולר נמוך יותר, הדבר מסייע ליצוא - ואני חושב שהיצוא מתחזק כתוצאה מכך", אמר סנואו במסגרת תוכנית החדשות "השבוע" של רשת הטלוויזיה ABC - אחרי שנשאל האם הדולר האמריקאי נמצא ברמה שעשויה לספק דחיפה משמעותית קדימה ליצוא מארה"ב.



להתחזקות הדולר תרמו גם הערכה גורפת כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד בקרוב את שער הריבית, וסימנים כי ממשלת יפאן שבה והתערבה במסחר בניסיון לפחת את שערו של הין.



משקיעים רבים מעריכים כעת כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד בקרוב את שער הריבית בגוש היורו, לאחר שהמטבע האירופי האחיד זינק כדי 25% מול הדולר מתחילת השנה. העלייה בשער היורו פוגעת ביצואניות הגדולות לשוק האמריקאי, ומאיימת לפגוע בכלכלת היבשת המצויה כבר כעת בהאטה חריפה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully