וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נופל ל-1.1439 דולר תוך ציפייה להורדת ריבית באירופה

יהודה שויצר

15.5.2003 / 9:38

העלייה בשער היורו בחודשים האחרונים פוגעת ביצואניות הגדולות מאירופה לשוק האמריקאי, ומאיימת לפגוע בכלכלת היבשת המצויה כבר כעת בהאטה חריפה



היורו נופל ביחס לדולר על רקע ציפייה להורדת ריבית בגוש היורו. היורו נסחר עתה בשער של 1.1439 דולר, ביחס ל-1.1510 דולר אמש. ביחס לין נפל היורו לשער של 132.90 ין, מ-133.52 ין אתמול.



משקיעים רבים מעריכים כעת כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד בקרוב את שער הריבית בגוש היורו, לאחר שהמטבע האירופי האחיד זינק כדי 25% מול הדולר מתחילת השנה. העלייה בשער היורו פוגעת ביצואניות הגדולות לשוק האמריקאי, ומאיימת לפגוע בכלכלת היבשת המצויה כבר כעת בהאטה חריפה.



לחולשת המטבע האירופי המאוחד תרמה גם התבטאות של שר האוצר הצרפתי כנגד התחזקותו בתקופה האחרונה. פרנסיס מר אמר כי התחזקות היורו ביחס לדולר לא ממש מסייעת לצמיחה בכלכלת אירופה. מר הדגיש כי המציאות בשלה לשינויים בריבית המוניטרית בגוש היורו.



גם בבנק המרכזי של אירופה, ה-ECB, נשמעים קולות בעד הורדת הריבית. ארנסט וולטק, חבר במועצת נגידי הבנק, ציין כי יש לבנק מרחב פעולה בכל הנוגע לריבית אם הדולר ימשיך להיסחר בשערו הנמוך ומחירי הנפט לא יעלו.



התחזקות הדולר היתה מתונה יחסית, וזאת לנוכח מספר נתוני מאקרו מאכזבים מארה"ב. המכירות הקמעוניות ירדו באפריל ב-0.1% לעומת תחזית לעלייה של 0.4%. בניכוי מגזר הרכב הפעיל נרשמה ירידה חדה ביותר של 0.9% לעומת תחזית לעלייה של 0.3%. הירידה היתה החדה ביותר מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.



דו"ח נוסף הצביע על הירידה החדה במחירי היבוא לארה"ב מאז החל המדד להתפרסם ב-1989. בחודש אפריל גררו מחירי הנפט הצונחים את מחירי היבוא לארה"ב לנפילה של 2.7%. מחירי הנפט צנחו במהלך החודש ב-16.2%.



דו"חות אלה מצטרפים לנתונים הקשים של הגירעון המסחרי של ארה"ב שפורסמו שלשום. הגירעון גדל בחודש מארס ב-7.6%, לעומת החודש הקודם, ל-43.5 מיליארד דולר - והיה שני בגודלו רק לגירעון שיא של 44.9 מיליארד דולר, שנרשם בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully