וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע חתמה על הסכם עם Eisai היפאנית

אלי דניאל ואילן מוסנאים

15.5.2003 / 10:08

שתי החברות יפתחו תחילה את ה-Rasagiline לטיפול במחלת האלצהיימר; הסכימו על שיווק משותף של התרופה לחולי פרקינסון בארה"ב


ענקית התרופות הישראלית, טבע , הודיעה היום על חתימתו של הסכם ארוך טווח לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Eisai היפאנית בנוגע לפיתוח גלובלי של ה-Rasagiline למספר התוויות ולשיווקה המשותף בשוק האמריקאי.

שתי החברות יפתחו תחילה את ה-Rasagiline לטיפול במחלת האלצהיימר ובנוסף הן ישווקו, במשותף, את המוצר לטיפול בחולי פרקינסון, מיד לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ייתן את אישורו לשיווק זה. התנאים הכספיים של ההסכם לא נמסרו.

לפני כחודש וחצי הודיעה טבע כי סיימה בהצלחה את השלב השלישי בפיתוח ה-Rasagiline לטיפול בחולי פרקינסון. החברה מתכוונת להגיש במחצית השנייה של 2003 בקשה ל-FDA האמריקאי ולרשויות המקבילות באירופה בנוגע לייצור ולשיווק התרופה.

טבע פיתחה את ה-Rasagiline ביחד עם חברת Lundbeck הדנית, לצד פיתוח תרופת ה-Etilevodopaהמיועדת אף היא לטיפול בחולי פרקינסון. עם זאת, בעוד שלגבי ה-Etilevodopa הודיעה כבר החברה - לפני למעלה משלוש חודשים - על כך שלא נמצאה עדיפות לתרופה זו על תרופת ה-Levodopa הקיימת כבר בשוק, הרי שהצלחת הניסוי ב-Rasagiline עתידה להפוך תרופה זו לתרופה האתית השנייה של טבע, בנוסף לקופקסון המיועדת לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה.

ישראל מקוב, מנכ"ל החברה, התייחס להסכם החדש ומסר כי "אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם Eisai - החברה המובילה בעולם בתחום האלצהיימר. בהסתמך על יכולת השיווק המוכחת של Teva Neuroscience בצפון אמריקה וביחד עם השותפות המוצלחת עם Lundbeck באירופה, שיתוף הפעולה החדש עם Eisai יאפשר לנו למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון ב-Rasagiline בתחום הנוירולוגי". מקוב הוסיף כי "הסכם זה תואם את האסטרטגיה של טבע ליצור שותפויות שיאפשרו לחברה לחלוק באתגרים ולמנף הזדמנויות הטמונות בצבר המוצרים האתיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully