וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה בדרך למיתון נוסף: כלכלתה התכווצה ב-0.2% ברבעון הראשון

יהודה שויצר

15.5.2003 / 10:13

שיעור האבטלה בגרמניה זינק באפריל לרמה של 10.7% והצריכה הפרטית נפלה; שער היורו הגבוה פוגע קשות בתעשיינים הגרמניים



כלכלת גרמניה התכווצה ב-0.2% ברבעון הראשון של השנה, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה. ברבעון שקדם לזה הכלכלה דרכה במקום, מה שעורר ספקולציות למיתון שני ברצפיות מזה שנתיים בכלכלה הגדולה באירופה.

נתונים אלה עולים בקנה אחד עם שטף הנתונים שמגיע מגרמניה בחודשים האחרונים. לפני מספר שבועות דווח כי שיעור האבטלה בגרמניה זינק בחודש אפריל לרמה של 10.7%, עת 44 אלף גרמנים נכנסו למעגל הלא מועסקים. בחודש מארס עמד שיעור האבטלה בגרמניה על 10.6%. האבטלה בגרמניה עולה זה חודש 13 ברציפות על רקע ירידה בביטחון העסקי וחולשה במשק האירופי ככלל, ובמשק הגרמני בפרט. מהנתונים עולה כי כ-4.5 מיליון גרמנים הנם כעת מחוסרי עבודה.



כלכלת גרמניה, שנאמדת בכ-2 טריליון דולר, בונה כעת על צמיחה ביתר מדינות אירופה כמנוע לכלכלתה שלה, וזאת לאחר ששיעור האבטלה הגבוה במדינה הוביל לפגיעה קשה בצריכה הפרטית.



לפגיעה הקשה בצמיחת גרמניה תורמת לא מעט גם התחזקות היורו. המטבע האירופי האחיד זינק כדי 25% מול הדולר מתחילת השנה. העלייה בשער היורו פוגעת ביצואניות הגדולות לשוק האמריקאי, ומאיימת לפגוע בכל כלכלות היבשת, ובמיוחד בגרמניה המתועשת, שכאמור מצויה כבר כעת בהאטה חריפה.



לאחרונה נחשפו נתונים כלכליים שהצביעו על כך שברבעון השני של 2003 תיתכן צמיחה שלילית בגרמניה. מדד הביטחון העסקי- Ifo ירד לרמה הנמוכה ביותר זה 16 חודשים. ממשלת גרמניה מצדה הפחיתה את תחזית הצמיחה בתמ"ג ב-2003 ל-0.75% - ההפחתה השלישית בתוך ששה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully