וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל IBM: שוק הטכנולוגיה מראה סימני התייצבות

יהודה שויצר

15.5.2003 / 10:20

סמואל פלמיסאנו במפגש אנליסטים: לאחר שנים של ירידות, הדרישה לטכנולוגיה התייצבה; עדיין מוקדם לקבוע מתי ישוב ענף הטכנולוגיה לפרוח, אך הסימנים מעודדים

מנכ"ל IBM מגלה אופטימיות זהירה באשר להתאוששות בענף המחשבים השנה. סמואל פלמיסאנו אמר במסגרת מפגש אנליסטים, כי לאחר שנים של ירידות הדרישה לטכנולוגיה מגלה סימני התייצבות. פלמיסאנו ציין כי עדיין מוקדם לקבוע מתי ישוב ענף הטכנולוגיה לפרוח, אך הדגיש כי הסימנים מעודדים והמציאות הנוכחית שונה בתכלית מזו של השנה שעברה.

דבריו של פלמיסאנו דומים להערכות שפירסם סמנכ"ל הכספים של החברה לפני כחודש. שיעור ההוצאה על טכנולוגיה, שזינק במהלך שנות התשעים, נפל בשנים 2001-2002 ועל פי הערכות, השנה הצמיחה תהיה אפסית. פלמיסאנו ציין כי בעבר היתה צמיחת ענפי הטכנולוגיה כפולה מצמיחת התמ"ג בארה"ב, והוא מעריך כעת כי אם הדרישה לטכנולוגיה תתאושש, מצב היסטורי זה יחזור.

בהודעה אחרת אמרה החברה כי צחמצמה את מצבת כוח האדם ב-4,744 עובדים עם השלמת רכישת חטיבת הייעוץ של PwC, אותה רכשה בשלהי 2002. בחטיבה זו הועסקו טרם הרכישה 30 אלף איש. בשנה שחלפה קיצצה החברה בכ-15 אלף משרות, וסגרה מפעלים שייצרו רכיבים ישנים יותר כחלק מתוכנית החברה להקטין את הוצאותיה התפעוליות ולשפר את שולי הרווח.

IBM דיווחה ברבעון הראשון על עלייה ברווחיה בעקבות קיצוץ בהוצאות התפעוליות, ועלייה של 11% בהכנסותיה. החברה רשמה רווח של 1.4 מיליארד דולר או 79 סנט למניה. הכנסותיה הסתכמו ב-20 מיליארד דולר - עלייה של 11% לעומת הכנסות של 18 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully