וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת האנליסטים נמשכת: גמול סהר מורידים את המלצה לריטליקס מ"קנייה" ל"החזק" - אופק מותירים המלצת ה"קנייה" ומעלים מחיר היעד

גולן פרידנפלד

15.5.2003 / 10:46

בגמול ציינו כי ההורדה היא בעיקר על רקע העליות במניה לאחרונה; באופק נקבו במחיר של 18 דולרים הגבוה בכ-13.5% ממחיר השוק



האנליסטים ממשיכים להיות חלוקים לגבי כדאיות ההשקעה במניית ריטליקס . לאחר שבנק ההשקעות יו.בי.אס ובנק אינווסטק הותירו את המלצות ה"קנייה" שלהם, מצטרף היום בית ההשקעות אופק ומותיר את המלצת הקנייה תוך עדכון מחיר היעד ל-18 דולר - מחיר הגבוה ממחיר השוק בכ-13.5%. מנגד מצטרף בית ההשקעות גמול סהר לאילנות בטוחה ומוריד היום את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק", בעיקר בשל העליות החדות במניה. בגמול הציעו למניה מחיר יעד של 14 דולר למניה - הנמוך בכ-10% מחיר השוק. בגמול מדגישים כי הורדת ההמלצה אינה נובעת משינוי הדיעה לגבי פוטנציאל יצירת הערך למשקיעים במניות ריטליקס, אלא רק כתוצאה מעליית ערך המניה. בית ההשקעות אופק.



בגמול סהר מציינים כי בחינה ראשונית של תוצאות הרבעון הנוכחי בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים, מצביעה על ירידה מסוימת בהכנסות ובשיעורי הרווחיות, בעיקר כתוצאה מהסטת הכנסות לרבעונים הבאים. בגמול ציינו כי ההסתכלות על ריטליקס צריכה להיות ארוכת טווח ולא קיצרת טווח בשל אופי ההתקשרות של החברה עם לקוחותיה, שמאופיינת בחוזים ארוכים הנעים בין 7-10 שנים. עוד ציינו בגמול, כי הסתכלות קצרת טווח עשויה להוביל למסקנות מוטעות, בשל הסטה בין רבעונים - בדומה לרבעון הנוכחי.



ניתוח תזרים המזומנים, מציינים בגמול, מצביע על תמונה שונה במקצת. החברה ייצרה 2.6 מיליון דולר כתוצאה מפעילות שוטפת, והשקיעה 166 אלף דולר ברכוש קבוע, כך שהתזרים הפנוי שהציגה מסתכם בכ-2.4 מיליון דולר, ובחישוב שנתי יעמוד התזרים הפנוי על 9.8 מיליון דולר. בגמול העריכו כי מיזם ה-ASP של החברה בארץ מניב הכנסות בהיקף של 2-3 מיליון דולר, והוא קרוב לאיזון. המיזם בארה"ב צפוי להניב הכנסות של 16 מיליון דולר בשנת 2003 לעומת 5 מיליון דולר בשנת 2002.



בבית ההשקעות אופק אופטימיים הרבה יותר לגבי כדאיות ההשקעה במניית ריטליקס. באופק מציינים כי ריטליקס נסחרת כיום לפי מכפיל רווח של 19.4 לפי התחזיות ל-2004, כאשר ממוצע המכפילים של מתחרותיה עומד על 23. באופק סבורים כי החברה תציג צמיחה של 24% במהלך שנת 2003 - מה שיביא את רמת ההכנסות בחברה לרמה של 92.6 מיליון דולר. יחד עם זאת, באופק סבורים כי כתוצאה מהחוזים העונתיים במיזם STORENEXT, ומבנה ההזמנות של החברה המוטה ברובו למחצית השנייה של השנה צפוי להביא את החברה לצמיחה של 5% בהכנסות מול הרבעון הראשון. בשנת 2003 כולה צופים באופק כי הרווח הנקי של החברה ייסתכם ב-7.3 מיליון דולר, ומשקף עלייה של כ-28% לעומת הרווח הנקי שנרשם בשנת 2002. באופק מציינים כי תוצאות הרבעון הראשון מהווים סימן מעודד נוסף להצלחת החברה לשפר את חדירת מוצריה תוך שמירה על בקרה תקציבית מרשימה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully