וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BRM הסירה תביעתה נגד בנק ההשקעות ברודוויו

עודד חרמוני

15.5.2003 / 11:10

בתביעה שהוגשה לבימ"ש בניו יורק ב-99' תבעה BRM מברודוויו 100 מ' ד' פיצויים בתוספת רווחים שהפסידה מהנפקת צ'ק פוינט, והאשימה את ברודוויו בתרמית והפרת החוזה



קרן ההון סיכון הישראלית BRM הסירה את תביעתה נגד בנק ההשקעות האמריקאי Broadview International בעקבות הסכם פשרה שנחתם ביניהם. בתביעה שהוגשה לבימ"ש בניו יורק בנובמבר 99' תבעה BRM מברודוויו 100 מיליון דולר פיצויים בתוספת רווחים שהפסידה מהנפקת חברת צ'ק פוינט, והאשימה את ברודוויו בתרמית והפרת החוזה ביניהם מ-95'.



ברודוויו נשכר על ידי BRM להערכת שווי ומכירת 36 אלף מניות של צ'ק פוינט, שהיתה אז חברה פרטית, שבהם החזיקה BRM .BRM, שהוקמה על ידי ניר ברקת, היתה המשקיע המרכזי בצ'ק פוינט והחזיקה ב50% ממניותיה בעת הנפקתה ב-96' לאחר שהשקיעה בה 300 אלף דולר. יו"ר בורדוויו בתקופתה שבה נתבעה החברה היה צ'רלי פדרמן, שב-98' עזב את החברה והתמנה לשותף ב-BRM.



ב-BRM אישרו את הסכם הפשרה, שאישורו ניתן בבית המשפט המחוזי בניוארק, אך סירבו לאשר את התנאים שלו. התביעה התייחסה לברודוויו ושניים ממנהליה הבכירים, המנכ"ל באותה תקופה פול דנינגר והמנהל לשעבר ברנרד גולדשטיין.



בתביעה שהגישה טענה BRM כי במהלך המו"מ שניהלו הצדדים רכשו גולדשטיין ודנינגר חלק מהמניות, שאותן היו אמורים לשערך ולמכור ללא ידיעת מנהלי BRM. לטענת BRM, גולשטיין ודנינגר העריכו את שוויין של המניות בערך נמוך כדי לרכוש אותן במחיר נוח יותר.



בעת הגשת התביעה ב-99' נסחרה מניית צ'ק פוינט לפי שער של 125 דולר, לאחר שבעת הנפקת החברה ביוני 96' היה שער המניה 14 דולר. ב-BRM טענו כי היקף המניות של צ'ק פוינט ב-99' היתה שווה לכ-5.4 מיליון מניות, לאחר ההנפקה הראשונית שהיו שווים באותה שנה 675 מיליון דולר.



השקעתה של BRM בצ'ק פוינט בהיקף של כ-300 אלף דולר בלבד הקנו לה כמחצית מהאחזקות בחברה. מימושי אחזקותיה בצ'ק פוינט הציבורית הניבו לה החזרים בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר.



BRM הוקמה ב-88' כבית תוכנה, ומאוחר יותר הפכה לחממה טכנולוגית. צ'ק פוינט היתה ההצלחה הגדולה ביותר שלה עד כה, והניבה לה עד כה רווחים משוערים של 200 מיליון דולר. ב-2000 החלה BRM בגיוס שתי קרנות הון סיכון בהיקף כולל של 450 מיליון דולר, אך לנוכח הקשיים הסתפקה בקרן אחת בהיקף של 250 מיליון דולר, מהם 150 מיליון דולר מכספי משפחת ברקת.



ב-2002 קיצצה הקרן את היקף התחייבויותיה ב-100 מיליון דולר, וכיום היא מנהלת 150 מיליון דולר. ברקת, שהקים את הקרן, עזב אותה לפני כמה חודשים והוא מתמודד על משרת ראש עיריית ירושלים. את הקרן מנהלים כיום פדרמן ועזרא מנשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully