וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת לשעבר בחברה לפיתוח חוף אילת מבקשת לבטל פיטוריה - טוענת כי היתה קורבן להשפלות והטרדות מיניות

עינב בן יהודה

15.5.2003 / 11:26

המבקשת, עולה חדשה ממדינות חבר העמים, טוענת כי נאלצה לספוג הערות משפילות המכוונות למוצאה, לרבות הערות וההוראות מהממונים האוסרות עליה לדבר ברוסית



עובדת לשעבר בחברה לפיתוח חוף אילת, הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בקשה למתן צו מניעה זמני לביטול ו/או עיכוב פיטוריה.



המבקשת, המיוצגת על ידי עו"ד אייל שטרנברג, טוענת כי לפיטוריה קדמה שרשרת השפלות, הטרדות מיניות והתנכלויות ומעשי אפליה.



המבקשת עבדה בחברה מאוגוסט 2000 ועד לפיטוריה באפריל השנה. בנובמבר 2002 חזרה המבקשת לעבודה לאחר חופשת לידה. לטענתה לאחר חזרתה מחופשת הלידה, הורעו תנאי עבודתה באופן ממשי ואז החלו למעשה גם ההתנכלויות מצד הממונים עליה.



המבקשת, שעלתה לפני מספר שנים ממדינות חבר העמים, טוענת כי נאלצה לספוג הערות משפילות המכוונות למוצאה, לרבות הערות וההוראות מהממונים עליה האוסרות עליה לדבר בשפה הרוסית, גם לא עם בני משפחתה בשיחות טלפון. המבקשת טוענת כי הערות ודרישות אלו נעשו בצורה בוטה ובצעקות.
בנוסף טוענת המבקשת אסרו עליה הממונים עליה להעדר מהעבודה בשל מחלות ילדיה, לטענתה נאמר לה בצורה מפורשת כי לעובדת היותה אם לילדים השפעה שלילית.



עוד טוענת המבקשת כי נאלצה לספוג מדי יום הערות בעלות אופן מיני ומשפיל ממנהלת הממונה עליה. ההערות התייחסו לאופן בו היא מתלבשת, להופעתה החיצונית, יחסיה עם גברים וליחס גברים אליה עקב הופעתה והתנהגותה.



המבקשת טוענת כי לאחר מספר חודשים של התנהגות זו מכיוון הממונים הישירים אליה, הוזמנה לשיחה אצל מנכ"לית החברה, וזו הודיעה לה על פיטוריה בנימוק, "את אינך מאושרת בחברה לכן החלטנו לשחרר אותך מהעבודה". המבקשת טוענת כי לא נתנה לה הזדמנות להשמיע את טענותיה.



המבקשת טוענת כי ההתייחסויות החוזרות אשר התמקדו במיניותה, כאשר הראתה כי אינה מעוניינת בהתבטאויות אלו, מהוות הטרדה מינית. המבקשת טוענת כי החברה לא פרסמה תקנות כנדרש בחוק למניעת הטרדה מינית ולא מינתה אחראי לתלונות הנוגעות להטרדה מינית.



עוד טוענת המבקשת כי התנהגות הממונים עליה יצרה סביבת עבודה עויינת בה לא יכלה לבצע את עבודתה מבלי להפגע. לטענתה הופלתה על רקע היותה עולה חדשה והורה לילדים, וכי הפליה זו היא שהביאה לפיטוריה. המבקשת טוענת כי חלה על החברה חובה מוגברת, מהיותה גוף ציבורי, לאפשר לה שימוע בטרם תפוטר מעבודתה.



(עב' 1920/03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully