וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקי תבל דורשים לקבל חלק מהתקבולים הראשונים ממכירת הנכסים בחברה

ערן גבאי

15.5.2003 / 11:43

הדרישה - בלא קשר לתביעתם לקבוע בהסדר הנושים את גובה החוב שיוחזר על 70%; אסיפות הנושים ובעלי המניות של החברות יכונסו ב-15 ביוני לצורך הצבעה וקבלת החלטה

הנושים הבלתי מובטחים (הספקים) של תבל דורשים להבטיח סכום מסוים מהתקבולים הראשונים שייכנסו לחברת הכבלים במסגרת הסדר הנושים המתגבש. דרישה זו היא נוספת, וללא קשר, ליחס החוב שהם מבקשים להבטיח במסגרת ההסדר - 70%.

נאמן תבל, צבי יוכמן, מציע לספקים בתוכנית ההסדר שהכין החזר של 60% מהחוב, לאחר שיוחזר כל החוב לבנקים.

על פי התוכנית של יוכמן, התמורות ממימוש אחזקות תבל במניות החברה הממוזגת (23.5%) יחולקו בין הבנקים, הנושים הלא מובטחים ובעלי המניות. חובם של הנושים הלא מובטחים יוכפל במקדם הפחתה של 0.6. החלטה עתידית למכירת מניות תבל בחברה הממוזגת תתקבל בהחלטת רוב רגיל של אסיפת נושים כללית.

בהסדר הנושים של יוכמן קיימת המלצה לנושים הבלתי מובטחים לבחור אחת משתי דרכים: חלוקת התמורה לכל הנושים בשיעור זהה, ביחס לחובותיהם, במזומן; או שיעור החזר גבוה יותר לנושים קטנים ומחיקת יתרת חובם, בעוד הנושים הגדולים יזכו לשיעור החזר נמוך יותר, אך משופר בעתיד.

כמו כן, בעבר צוין כי תיבחן אפשרות שתמורת מכירת מניות תבל בגלובקול ונטוויז'ן, המוערכות בכ-120 מיליון שקל, תועבר לנושים הלא מובטחים במקום השתתפותם בחלוקת התמורה ממימוש האחזקות בחברה הממוזגת.

ועדת הנושים הבלתי מובטחים דרשה במכתב רשמי את השלמת החוב לקבוצת הנושים הבלתי מובטחים בתבל מבעלי המניות בתבל - דסק"ש ו-UPC. הוועדה רואה בבעלי המניות כנושאים באחריות למצבה ולחובותיה של תבל, ודורשת את התגייסותם להשלמת תשלום החוב המלא לנושים הבלתי מובטחים.

יוכמן הגיש לפני מספר ימים את עיקרי הסדר הנושים שלו לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ב-25 במאי יקיים יוכמן כינוס של כל נושי תבל ובעלי המניות של כל אחת מחברות קבוצת תבל, שבו הוא מתכוון להציג את הסדר הנושים. ב-15 ביוני יכונסו אסיפות הנושים ובעלי המניות של החברות בקבוצה לצורך הצבעה וקבלת החלטה ביחס להסדר המוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully