וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8.9% רייטינג לתכניתו של עמנואל רוזן בערוץ 10

רוני קורן-דינר

15.5.2003 / 13:02

התכנית שידרה אמש תחקיר על הפיפל מיטר; הוועדה למדרוג: הרייטינג הגבוה היה מוטה בשל העניין של משפחות הפיפל מיטר לצפות בתחקיר שעסק בהן

תוכניתו של עמנואל רוזן בערוץ 10, "זה הזמן", רשמה אתמול רייטינג גבוה במיוחד של 8.9% בקרב משקי בית בכלל האוכלוסייה. בתוכנית אתמול שודר התחקיר המדובר על יעילות מדגם הפיפל מיטר, שבאמצעותו מעבדת הוועדה למדרוג את נתוני הרייטינג עבור גופי השידור. התוכנית השיגה רייטינג גבוה יחסית לממוצע הפריים טיים של הערוץ, וגם יחסית לממוצע הרייטינג של התוכנית, שעומד על כ-6%.

בתחקיר ביקר רוזן את הקלות שבה ניתן להגיע לרשימת 462 המשפחות שבביתן מותקן מכשיר הפיפל מיטר ולהשפיע עליהן לכאורה, ואף הצליח להיכנס לכמה בתים. כמו כן, ערכו תחקירני התוכנית סקר טלפוני בין כמה ממשתתפי המדגם על העדפות הצפייה שלהם. הוועדה למדרוג יצאה בחריפות נגד שידור התחקיר, ורמזה שרשימת המשפחות הושגה בדרך לא לגיטימית - טענה שערוץ 10 הכחיש בכל תוקף.

לנתוני הרייטינג של היום צירפה הוועדה למדרוג הערה, ממנה משתמע כי הרייטינג הגבוה של התוכנית היה מוטה בשל העניין של משפחות הפיפל מיטר לצפות בתחקיר שעסק בהן. "הרייטינג של התוכנית 'זה הזמן' ששודרה אמש עלול שלא לייצג את הרייטינג האופייני של אוכלוסיית הצופים, אלא להיות רייטינג נסיבתי המופק על ידי המדגם של מערכת המדידה, אשר עשוי היה להיות בעל עניין מיוחד בתוכנית זו", נמסר מהוועדה.

עם זאת, למרות הנתונים המרשימים שרשמה "זה הזמן", היא הגיעה למקום התשיעי ברשימת עשר התוכניות המובילות של אתמול, ואת רוב העשירייה המובילה מילאו תוכניותיה של הזכיינית טלעד בערוץ 2, ומהדורות החדשות בערוצים 2 ו-1 (ראה טבלה). מהדורת החדשות של ערוץ 10 רשמה אתמול 6.5% רייטינג, ואילו סדרת הדרמה המצליחה "24" בערוץ הגיעה אתמול ל-6% בלבד.

ממחלקת המחקר של טלעד נמסר כי התוכנית "מכבס תולה" עם אבי קושניר ששודרה במקביל לתוכניתו של עמנואל רוזן זכתה לרייטינג ממוצע של 14.5%, הגבוה בכ-20% לעומת ממוצע ערוץ 2 ברצועה בארבעת השבועות האחרונים. על פי הערת הוועדה למדרוג מעריכים בטלעד כי ייתכן שנתון זה מוטה כלפי מטה ובפועל אף גבוה ב-2 נקודות רייטינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully