וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאלי קראוצ'ק מסיטיגרופ: לוול סטריט יידרשו עוד הרבה זמן ומאמץ על מנת להשיב את אמון המשקיעים

יהודה שויצר

15.5.2003 / 13:42

קראוצ'ק מדגישה כי בפני הבנקים ניצבת משימה קשה לנוכח אובדן האמון בהם; מאמינה כי שוק הדובים הסתיים ושוק המניות עומד בפני אווירה חיובית יותר



סאלי קראוצ'ק, העומדת בראש חטיבת סמית ברני של סיטיגרופ, מעריכה כי לוול סטריט יידרשו עוד הרבה זמן ומאמץ על מנת להשיב את אמון המשקיעים. בראיון ל"בלומברג", קראוצ'ק מדגישה כי בפני הבנקים ניצבת משימה קשה לנוכח אובדן האמון אליו הובילו סדרות של אי גילוי נאות מצד הבנקים, פעילויות תוך ניגוד עניינים בין מחלקות המחקר להשקעות והולכת שולל של משקיעים תוך שימוש במצגי שווא.



"ברור שהתרחש אובדן של אמון המשקיעים בשנים האחרונות", אמרה בראיון והדגישה כי הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה זו היא "לספק דו"חות מחקר המשרתים אך ורק את טובת המשקיעים", הדגישה.



סאלי קראוצ'ק נודעה כאנליסטית קשוחה ואמינה ביותר שכיסתה את תחום בתי ההשקעות ובטרם כניסתה לתפקיד יו"ר סמית ברני עמדה בראש בנק ההשקעות סנפורד ברנסטין. בחוזה של קראוצ'ק בסמית ברני הובטחה חבילת שכר של 29.7 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.



קראוצ'ק מאמינה כי שוק הדובים הסתיים וכעת שוק המניות עומד בפני אווירה חיובית יותר. אני שואבת אופטימיות מכך שהזינוק בן 17% שנרשם ב-S&P 500 מאז אמצע מארס מבשר את קיצו של השוק הדובי, אמרה. "אני מחזיקה אצבעות", ציינה "אחת אחרי השניה החברות נראות טוב יותר, נשמעות טוב יותר וחשות טוב יותר, וזו הסיבה שאנו רואים את השוק מטפס מעלה".



השחיתות נמשכת



דברי קראוצ'ק מגיעים פחות משבוע לאחר ש"הוול סטריט ג'ורנל" חשף כי בית ההשקעות בר סטרנס (סימול BSC) ניצל את מעמדו של אחד האנליסטים בבנק לקידום הנפקה שהובילה החברה. מהדיווח עלה כי עם הצגת שאלות בנושא לבכירים בבר סטרנס על ידי כתב העיתון, בית ההשקעות נקט בצעד חריג והקפיא למספר ימים את הנפקת חברת iPayment, המתמחה בתהליכי עיבוד של כרטיסי אשראי, ואף הודיע כי יאסור על האנליסט שמעורב בפרשה לסקר את החברה. עוד עלה מהדיווח כי בר סטרנס גם יצר קשר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC), יידע אותה בכך ואף התנצל על הפרשייה.



המהלך שניסה להוביל בר סטרנס היה מביך במיוחד לענף ההשקעות עם חשיפתו, וזאת לאור ההסדר עליו חתמו עשרת בתי ההשקעות הגדולים בוול סטריט עם התביעה הכללית בניו יורק ועם רשות ני"ע לפני שלושה שבועות - שאמורה היתה להשיב במעט את האמון בחברות ההשקעות. במסגרת אותו הסדר, סלומון סמית ברני, חטיבה של סיטיגרופ, תשלם את הסכום הגבוה ביותר - 400 מיליון דולר; קרדיט סוויס פירסט בוסטון ומריל לינץ' ישלמו 200 מיליון דולר כל אחת; מורגן סטנלי ישלם 125 מיליון דולר; גולדמן סאקס ישלם 110 מיליון דולר וג'יי.פי מורגן, בר סטרנס, ליהמן ברדרס ו-UBS ורבורג ישלמו כל אחד 80 מיליון דולר. יו.אס בנקורפ פייפר ג'פרי ישלם 32.5 מיליון דולר.



חברות הפיננסים היו נתונות זה זמן רב לביקורת קשה על ניגוד העניינים בין תחום המחקר לבין תחום החיתום שלהן. בשנות הפריחה של שוק ההון, אנליסטים בחברות אלו נהגו לפרסם המלצות חמות למניות בהן היה לבית ההשקעות בו הם מועסקים אינטרסים כלכליים. במסגרת הסכם זה, חויבו גם בתי ההשקעות להפריד בין פעילות חטיבת המחקר לפעילות ההשקעות. הפרדה זו, הקרויה גם "החומה הסינית", נועדה למזער את הסיכוי מפני פגיעה במשקיעים תוך פעילות בניגוד עניינים. מהפרשה הנוכחית עולה כי בר סטרנס רמס ברגל גסה את אותה "חומה סינית" ביודעין ובעיתוי שערורייתי.



הפרדת מחלקת המחקר מפעילות בנקאות ההשקעות - חיתום וייעוץ לעסקות - נועדה לבטל מצב בו קיים ניגוד עניינים בין המחקר שמפרסמים האנליסטים ללקוחות הבנק, ובו הם ממליצים על מניות של חברות, לבין בנקאי ההשקעות המייעצים לעתים לאותן חברות בעסקות הנפקה מכניסות. בחודשים האחרונים נחשפו עדויות לכך שאנליסטים רבים, שאחד הידועים בהם היה ג'ק גראבמן, הטעו את המשקיעים בפרסמם המלצות מוטות שנועדו למשוך לבנק לקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully