וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיאנס: ההכנסות נפלו ב-24% ל-12 מ' ד' ברבעון הראשון; קיצצה הוצאות תפעוליות ב-22% מהרבעון הרביעי

גתית פנקס

15.5.2003 / 13:41

הנפילה בהכנסות היתה חדה מתחזיות החברה; ההפסד: 2 מ' ד'; המנכ"ל: "התוצאות המאכזבות הן גם בשל התעכבות והתארכות פרויקטים; נשוב לרווחיות 'בטווח הקרוב'"



ברבעון הקודם הזהיר איציק שריר, נשיא ומנכ"ל ספקית פתרונות ה-IT הישראלית ספיאנס , כי הכנסות החברה ימשיכו להידרדר ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לקודמו, אולם לא הסכים להסגיר את שיעור הירידה. היום מתברר כי היא בשיעור גבוה ביותר, כזה אליו החברה ככל הנראה לא הכינה את השוק, וכי מרמה של 15.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002 החברה הגיעה לרמה של כ-12 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003 - ירידה של 24.2%.



"התוצאות המאכזבות הללו הן בין היתר תוצאה של התעכבות והתארכות של פרויקטים", אמר שריר בהודעת החברה, "ויש להסתכל עליהן תוך הבנת הקשיים הנוכחיים בתחום ה-IT ובתעשיית הביטוח, כמו גם חוסר הוודאות בכלכלה הגלובאלית". הוא הוסיף כי החברה רואה בכך מגמה קצרת טווח, ומאחר שצבר ההזמנות שלה נותר חזק היא מאמינה כי תוכל לשוב לרווחיות "בטווח הקרוב" באמצעות צמיחה בשורה העליונה והמשך תהליך התאמת מבנה ההוצאות בו התחילה ברבעון שעבר.



ההוצאות התפעוליות של ספיאנס היו ברבעון הראשון 6.8 מיליון דולר, וזאת לעומת 9.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה (8.7 מיליון דולר בנטרול הוצאות חד פעמיות שהופרשו לרה ארגון ברבעון הרביעי, כלומר - קיצוץ של כ-22%). הצמצום התאפשר גם באמצעות פיטורי 70 עובדים ברבעון הרביעי של השנה והמשך התאמת כוח האדם מרמה של 560 עובדים בסיום הרבעון הרביעי.



וכך, ההפסד התפעולי של החברה הצטמצם לכ-2.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003, וההפסד הנקי היה 2 מיליון דולר או 4 סנטים למניה וזאת בהשוואה להפסד נקי של 4.9 מיליון דולר שהם 16 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2002.







"במבט קדימה, אנחנו ממשיכים בתוכנית שלנו לצמיחה תוך מחוייבות לביצוע ההתאמות הנדרשות בעסקינו כך שנשוב לרווחיות", אמר שריר, "אני ממשיך להיות בטוח באסטרטגיה שלנו בזמנים קשים אלה". כיום מתמקדת ספיאנס בעיקר בתעשיית הביטוח, והיא השיקה קו מוצרים חדש בשם Insight שכבר ישנן מספר חברות ביטוח שאימצו אותו, לדברי החברה.



עתודות המזומן של החברה מכילות נכון לסיום הרבעון הראשון 21.4 מיליון דולר ו-6.2 מיליון דולר נוספים בהשקעות לטווח קצר (27.5 מיליון דולר). סך התחייבויותיה השוטפות של החברה הוא 34 מיליון דולר (עלייה של כ-3.7 מיליון דולר מהרבעון שעבר), ומתוכם 14 מיליון דולר כחוב לטווח קצר לבנקים. בטווח הארוך החוב לבנקים מסתכם ב-7.7 מיליון דולר. מאז תחילת החודש השלימה המניה במצטבר עלייה של 10%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully