וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של שופרסל: הדו"ח החלש - לא אירוע חד פעמי

אילן מוסנאים

15.5.2003 / 14:04

איציק ציון מסרב לספק תחזיות להמשך השנה או לומר אם ההפסד התפעולי היה חד פעמי; עיתוי חג הפסח גרע מכירות של כ-50 מיליון שקל

"הרבעון הראשון של 2003 היה רבעון לא טוב, שאינו עונה על הציפיות שלנו" - כך מסכם סמנכ"ל הכספים של רשת השיווק שופרסל, איציק ציון, את התוצאות הכספיות עליהן דיווחה החברה הבוקר אשר היו הגרועות ביותר שהציגה מזה שנים ארוכות.

שופרסל דיווחה על נפילה של 11.2% במכירות לרמה של 1.59 מיליארד שקל ועל נפילה של 14.6% במכירות של החנויות הזהות ברבעון הראשון. הרווח הגולמי נפל בכ-18.8% לעומת הרבעון הקודם לרמה של 384 מיליון שקל, ובעקבות זאת היא עברה להפסד תפעולי של 4 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח תפעולי של 79 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ציון מסביר כי תוצאות הרשת הושפעו בצורה קשה מהמצב הכלכלי במשק, מהחרפת התחרות בתחום הרשתות הקמעוניות וכן מצמצום סל הקנייה של הצרכנים, עקב שחיקת השכר הריאלי במשק והגידול במספר המובטלים. עד שלא יחול שיפור בפרמטרים אלו, הוא אומר, הרשת תתקשה להציג שיפור בתוצאותיה. בנוסף, היא סבלה מהתייקרות של שורה ארוכה בסעיפי ההוצאות, דוגמת מחירי החשמל, שכר הדירה והארנונה, עלויות סליקת כרטיסי האשראי והוצאות ביטחון.

בנוסף, מציין ציון, תוצאות החברה הושפעו לרעה מעיתוי חג הפסח (ששווה תוספת מכירות של כ-50 מיליון שקל - א.מ) שבשנה שעברה היה ברבעון הראשון של השנה, והשנה חל ברבעון השני.

בשופרסל לא מוכנים לתת תחזיות לגבי הרבעונים הבאים, אולם לדברי ציון, פרט לעיתוי הפסח ולירידה של כ-19 מיליון שקל בהנחות מספקים, לא היו אירועים חד פעמיים נוספים. הוא מציין כי מדיניות הרשת היא לא להתייחס לעתיד, ולכן הוא אינו מוכן אף לומר באופן כללי אם הרשת רואה שיפור בשורה העליונה ברבעונים הבאים או אם ההפסד התפעולי היה חד פעמי ולא צפוי לחזור על עצמו.

ציון מוכן לומר כי הנהלת הרשת נוקטת בצעדים שיביאו לשיפור התוצאות ולהשיג תוצאות טובות יותר. בין צעדים אלו הוא מציין את צמצום מצבת העובדים במטה החברה ויחידות הסמך שלה בכ-175 עובדים, וכן פעולות שהיא מבצעת במטרה לשפר את הרווחיות הגולמית. בין פעולות אלה הוא מציין את לחצי הרשת על ספקיה להורדת מחירי הקניה, יישום מערכת תמחור חכמה יותר על בסיס גיאוגרפי למוצריה והגדלת הנתח של מכירות המותג הפרטי באמצעות הגדלת מגוון המוצרים ודילול מוצרים של ספקים חיצוניים. הוא מציין כי ברבעון הנוכחי היו מכירות המותג הפרטי כ-10% ממכירות החברה והכוונה היא להגדיל את הנתח הזה עד ל-12% בסוף השנה, ולהמשיך להציג צמיחה דומה בשנים הבאות.

לדברי ציון החברה מתמקדת היום גם בשיפור תהליכי עבודה בסניפיה ובמרלו"ג שלה, במטרה להפוך אותם ליעילים וחסכוניים יותר.

הרשת מתכוונת להרחיב את פעילות סניפי הדיסקאונט שלה, כאשר הכוונה היא לפתוח עד סוף השנה כ-5 סניפים חדשים על שטח של כ-22 אלף מ"ר. במקביל היא בוחנת סגירה של סניפים מפסידים, אולם ציון אינו יכול להעריך מה יהיה מספר הסניפים שיוחלט לסגור.

ציון אומר כי הרשת מתכוונת להגביר את מאמצי התחרות שלה מול הרשתות הפרטיות, כגון חצי חינם, חביב וטיב טעם. כך, הכוונה היא לפתוח את הסניפים במקומות אסטרטגיים, כמו צומת סגולה, יהוד ורחובות, ובמקביל להפחית את מחירי המכירה גם ביתר סניפי המשק. הוא מציין כי הרשת החלה בהפחתת המחירים כבר ברבעון הנוכחי, אולם בינתיים הגידול במכירות, בעקבות הורדות מחירים אלו לא פיצה על הפחתת המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully