וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: לא ציפינו לדו"חות גרועים כל כך של שופרסל

גולן פרידנפלד

15.5.2003 / 14:20

גלעד שמעוני מאקסלנס: בולט ביותר בדו"חות - היעדר יד שתוציא החברה מהמשבר; יובל זעירא מאי.בי.אי: שחיקת הרווחיות הגולמית - סימן שהמשבר אינו זמני; המניה צפויה לרדת ביותר מ-5% ביום ראשון

דו"חות שופרסל היכו היום בתדהמה את האנליסטים המכסים את החברה. מרביתם צפו כי החברה תרשום ירידה בשורת הרווח התפעולי, אך מעטים, אם בכלל, הניחו כי החברה תחצה את רף האיזון התפעולי כלפי מטה ותציג הפסד רבעוני משמעותי בהיקף של 4 מיליון שקל ברבעון הראשון. רוב האנליסטים עמם דיברנו ציינו כי יצטרכו לעדכן את המודלים שלהם לגבי שופרסל.

"הנגזרת של הודעה זו היא עדכונים שבוודאי יוצאו למחזיקי המניות של שופרסל, ואשר יכתיבו את התנהגות המניה בימים הקרובים", אומר אחד האנליסטים. אנליסטים נוספים ציינו כי להערכתם, בשל ההפתעה לרעה בדו"חות ולאור העובדה שהיום לא התקיים מסחר בבורסה, צפויה מניית שופרסל לרדת ביום ראשון בשיעור ניכר של בין 5%-10%. אנליסט נוסף ציין כי מכיוון שהיכולת של החברה לצאת מהמשבר ברבעונים הקרובים לא ידועה, המניה צפויה לרדת בחדות בימים הקרובים.

"בשופרסל מייחסים חשיבות יתרה לתזמון חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני, ולפיכך פגע בהכנסות הרבעון הראשון ובבסיס ההשוואה לרבעון המקביל בשנת 2002. אולם זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. אני לא זוכר ששופרסל רשמה הפסד תפעולי", כך אומר היום האנליסט גלעד שמעוני מבית ההשקעות אקסלנס.

שמעוני מוסיף כי "להערכתי, מה שהכי בולט ברשת שופרסל הוא היעדר יד מכוונת שתוציא את החברה מהמשבר אליו נכנסה. דוגמה אחת לצורך מיידי בניהול בחברה היא מדיניות פתיחת הסניפים שלה. שופרסל לא חורגת מתוכנית העבודה שלה, שייתכן שאינה מתאימה עוד לתקופה של הכלכלה מתכווצת.

"נושא נוסף שלא מטופל כראוי הוא התחרות מול החנויות הקטנות. להערכתי, התחרות של שופרסל היא לא עוד מול רבוע כחול וקלאב מרקט, אלא מול הרשתות הקטנות יותר, דוגמת חצי חינם". בנוסף מציין שמעוני כי בתנאי השוק הנוכחיים, שופרסל חייבת לפעול בשבת, שכן הרשתות שעושות זו זוכות לתוספת פדיון של יום וחצי בשל תנועת הקונים הגדולה.

האנליסט יובל זעירא מבית ההשקעות אי.בי.אי הופתע אף הוא מתוצאות שופרסל. "הדו"חות גרועים. להערכתי, הנתון המדאיג ביותר ברשת הוא שחיקת שיעור הרווחיות הגולמית, שהסתכם ברבעון הראשון בכ-24.4% לעומת 26.7% ברבעון המקביל. הנתון הזה מצביע על עומק המשבר שבו נמצאת הרשת ועל התמשכותו הצפויה, שכן להערכתי, בכדי לשנות מגמת שחיקה חדה כל כך בשיעור הרווחיות הגולמית יידרשו לשופרסל יותר מרבעון או שניים", אמר זעירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully