וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רבעון של צמיחה לעל-בד: גידול של 16% במכירות הכפיל את הרווח הנקי ל-12 מיליון שקל

אילן מוסנאים

15.5.2003 / 15:15

יצרנית המטליות הלחות הצליחה לשמור על יציבות בעלות המכר, למרות צמיחת המכירות והקפיצה הרווח התפעולי בכ-83%; המכירות הסתכמו בכ-119.6 מיליון שקל



יצרנית המטליות הלחות לתינוקות על-בד ממשיכה במסורת בה החלה ברבעונים האחרונים, וברבעון הראשון מדווחת שוב על צמיחה מרשימה בסעיפי המכירות והרווחיות שלה.



מכירות החברה, שבשליטת קיבוץ משואות יצחק, הסתכמו ברבעון בכ-119.6 מיליון שקל, והיו גבוהות בכ-16% ביחס למכירותיה ברבעון המקביל. החברה מדווחת כי 76 מיליון שקל מסך ההכנסות בתקופה נוצרו באתר שלה בישראל וכ-43.6 מיליון שקל, נוצרו באתר בגרמניה - חברת FHW, אותה רכשה על-בד בינואר 2002. במקביל, וזאת הודות לשיפור ניכר בשיעורי הרווחיות שלה, היא מצליחה להכפיל את הרווח הנקי שלה לרמה של 12 מיליון שקל, מול רווח של 6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.



למרות הצמיחה הנאה בשורה העליונה, הצליחה החברה לשמור על יציבות בעלות המכר שלה (עלות ייצור המוצרים שנמכרו), והיא גדלה בשיעור נמוך של 4% בלבד לרמה של 82 מיליון שקל, לעומת כ-78.8 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי של החברה צמח בשיעור ניכר ועמד על רמה של 31.4% מהמכירות, לעומת רמה של כ-23.7% מהמכירות ברבעון המקביל.



השיפור הגולמי נותן את אותותיו גם בשורה התפעולית שלה, ומסייע לה להציג זינוק של כ-83% בסעיף הרווח התפעולי, לרמה של 18.3 מיליון שקל, וזאת למרות גידול של כ-30% בהוצאות התפעוליות לרמה של 19.3 מיליון שקל.







החברה מציינת כי השקיעה ב-4 השנים האחרונות כ-20 מיליון דולר בשיפור קווי המוצרים שלה. השקעות אלו איפשרו לה בין היתר להיכנס לתחומים חדשים בהם התעורר הביקוש ברחבי העולם, דוגמת תחומי הטואלטיקה למבוגרים, מוצרי ניקיון לבית ובקרוב לתחום הקוסמטיקה.



עם זאת, ברור כי רכישת מפעל FHW בגרמניה היתה המנוע המרכזי לצמיחה שלה, ותרמה לה צמיחה של כ-76% במכירות בשנה שעברה. המפעל בגרמניה סייע לחברה בשורה של אספקטים נוספים: היא מיצבה את על-בד בין היצרנים המובילים בעולם, איפשרה לה לשפר את השירות ללקוחותיה באירופה ונתנה שקט ללקוחות אלו, על רקע המצב הבטחוני בישראל.



מניית על-בד לא איחרה להגיב לשיפור הניכר בתוצאותיה, ובשנה האחרונה טיפסה בכ-120% למחיר שיא של כ-57 שקל. מחיר זה משקף לחברה, שנכנסה בתחילת השנה לרשימת תל אביב 100, שווי שוק של כ-90 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully