וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CA מזנקת ב-13% ומובילה את המגמה החיובית במניות המחשבים והתוכנה בוול סטריט

יהודה שויצר

15.5.2003 / 16:52

IBM עולה ב-1.3% לאחר תחזית אופטימית של המנכ"ל; מניות חברת מערכות אחסון המידע ברוקייד יורדות ב-10% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני



בורסות אירופה נפתחו עליות בהובלת מניות המחשבים והתוכנה. CA מזנקת ב-13% ומובילה את הנאסד"ק לעלייה. מדד מניות השבבים רושם עלייה של 1.5%.



ירידה חדה מהצפוי במדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב בחודש אפריל. המדד, האומד את המחירים אותם שילמו מפעלים, חוות ובתי זיקוק, נפל בחודש אפריל בשיעור של 1.9% - הירידה החדה בהיסטוריה. לירידה זו הובילה צניחה של 16.3% במחירי הנפט וירידת מחירים בענפי הרכב והסיגריות.



מדד הליבה, המנטרל את השפעת מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים, ירד ב-0.9% - הירידה החדה מזה תשע שנים. הנתונים הנוכחיים מחזקים את החשש מפני דיפלציה בארה"ב.



עוד דווח היום על ירידה של 13 אלף בתביעות חדשות לדמי אבטלה השבוע ל-417 אלף. כן דווח כי התפוקה התעשייתית ירדה באפריל ב-0.5% - זה חודש שלישי ברציפות. ניצול כושר היצור ירד ל-74.4% - הרמה הנמוכה מאז 1983.



חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס (סימול CA) דיווחה על הפסד נקי של 106 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת הכספים שהסתיים ב-31 במארס. ברבעון המקביל רשמה החברה הפסד של 238 מיליון דולר. בשורת ההכנסות רשמה החברה עלייה של 4% ביחס לרבעון המקביל ל-801 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון היו גבוהים מתחזיותיה להכנסות של 785-800 מיליון דולר. מניות החברה עולות ב-13% על רקע העלייה בהכנסות.



עוד בולטות במניות התוכנה מיקרוסופט ואורקל שעולות בקרוב ל-1.5%.



מנכ"ל IBM מגלה אופטימיות זהירה באשר להתאוששות בענף המחשבים השנה. סמואל פלמיסאנו אמר במסגרת מפגש אנליסטים, כי לאחר שנים של ירידות הדרישה לטכנולוגיה מגלה סימני התייצבות. פלמיסאנו ציין כי עדיין מוקדם לקבוע מתי ישוב ענף הטכנולוגיה לפרוח, אך הדגיש כי הסימנים מעודדים והמציאות הנוכחית שונה בתכלית מזו של השנה שעברה. מניות החברה עולות ב-1.3% ומושכות עמן את מגזר המחשבים.



HP עולה ב-1.6%. חברת המחשבים Dell עולה ב-1.7% טרם פרסום דו"חותיה הרבעוניים. החברה צפויה לפרסם תוצאותיה בתום המסחר.



נפילה של כ-60% במכירות ויוונדי יוניברסל (סימול V) ברבעון הראשון של השנה. חברת המדיה דיווחה על מכירות בהיקף של 6.23 מיליארד יורו ברבעון הראשון של 2003, לעומת מכירות של 14.65 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2002. מכירות החברה היו נמוכות מתחזיות המכירות של האנליסטים למכירות של 6.494 מיליארד יורו.

לירידה החדה במכירות הובילה מכירה מאסיווית של נכסים אותה מובילה החברה ונפילה של 19% בהכנסות חטיבת המוסיקה של החברה. חטיבת המוסיקה רשמה הכנסות של 1.1 מיליארד יורו. מניות החברה עולות ב-1.4%.



מניות חברת מערכות אחסון המידע ברוקייד (סימול BRCD)יורדות ב-10% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני כתוצאה מהוצאות הכרוכות ברכישות שביצעה. EMC, המובילה בתחום זה, עולה ב-1.7% .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully