וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים של חודש אפריל ירד ב-0.2%

אמיר טייג

15.5.2003 / 17:00

ירידה קלה מהתחזיות; מתחילת השנה עלה המדד ב-0.6%; קצב האינפלציה השנתי עומד על 1.8%; התייקרות בסעיפי ההנעלה והלבשה, הוזלה בסעיפי האנרגיה ודיור

מדד המחירים לצרכן של חודש אפריל ירד ב-0.2% - נמוך במעט ממוצע הערכות הגופים הכלכליים במשק שחזו ירידה ממוצעת של כ-0.3%. מהלמ"ס נמסר כי עליית המדד בחודש מארס 2003 משקפת בעיקר התייקרויות עונתיות בסעיפי ההנהלה וההלבשה ונופש בישראל ובחו"ל. מנגד, נרשמו ירידות במחירי הדיור והוזלה במחירי האנרגיה, בעיקר בגלל היחלשות הדולר מול השקל.

מתחילת השנה עלה המדד ב-0.6%. על פי ארבעת החודשים הראשונים של השנה קצב האינפלציה השנתי עומד על 1.8%. ההערכות הן כי נוכח הירידה החדה בקצב האינפלציה, הנגיד עשוי להאיץ את קצב הורדות הריבית ואף עשוי להפחית את הריבית בכ-0.5% במועד ההורדה הקרוב.

בחודשים האחרונים, תחזיות האינפלציה לגבי שנת 2003 ירדו בצורה חדה, מרמה של 3%-4% לרמה הנוכחית הקרובה ל-1%, כלומר נכנסה לטווח היעד של הממשלה שעומד בין 1% ל-3%. מרבית הכלכלנים צופים כי גם מדדי המחירים של החודשים הבאים יהיו שליליים, וחלקם אף צופים אינפלציה שלילית ב-12 החודשים הקרובים. נוכח הירידה בצפיות האינפלציה אמיר חייק, הכלכלן הראשי של בנק אגוד, מעריך כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תסתכם ב-0.6% בלבד, ובכל שנת 2003 תסתכם בשיעור חיובי של 0.9%, כלומר מתחת לתחום היעד של הממשלה. נוכח הירידה בצפיות האינפלציה, אומר חייק כי "כדי לחזור לתחום יעד האינפלציה, בנק ישראל יידרש לבצע הפחתות ריבית בקצב מהיר יותר. פעולה כזו נדרשת כדי למנוע מגמה של אינפלציה נמוכה מדי, שעלולה לפגוע ביכולת היצרנים למכור בשוק ממותן".

כלכלני אילנות בטוחה מעריכים כי בהחלטה הקרובה של בנק ישראל לגבי הריבית הקרובה צפוי הבנק להפחית את הריבית בשיעור של 0.3%. באילנות בטוחה מציינים כי הפחתת הריבית תלויה במידה רבה בהתקדמות אישור וביצוע התוכנית הכלכלית, ובפרט במידת האמון של השווקים הפיננסיים בתוכנית זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully