וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גול עצמי: בזק ו-YES מיוצגות באמצעות עו"ד אחד בעתירה למיזוג בפועל ביניהן; משפטנים: יש בכך טעם לפגם

ערן גבאי

15.5.2003 / 17:41

עו"ד גיורא ארדינסט מייצגן בניסיון למנוע החלטה שתהפוך את YES לחברה ממשלתית; ועדת שרים אישרה לבזק להשתמש במנגנון הקצאת אופציות בהשקעותיה הנוספות ב-YES



בזק והחברה הבת, חברת הלוויין YES, מיוצגות על ידי אותו עו"ד, גיורא ארדינסט, בעתירה פרטית שהוגשה בטענה לקיומו של מיזוג בפועל בין השתיים.



העתירה היא למתן צו על תנאי נגד ממשלת ישראל, ועדת שרים להפרטה, רשות החברות הממשלתיות ובזק בעניין אי הכללת חברת הלוויין YES כחברה ממשלתית. דיון נוסף צפוי להתקיים ב-18 ביוני.



מגיש העתירה, אלי כהן-קגן, באמצעות באי כוחו, עו"ד רון דרור ועו"ד עמיחי פינקלשטיין ממשרד עו"ד אדם, מבקש שבית המשפט יורה לממשלת ישראל לקבל החלטה שתהפוך את YES לחברה ממשלתית.



העתירה באה על רקע האישור שניתן באחרונה על ידי ועדת שרים להפרטה להגדלת החשיפה של בזק ב-YES לכדי 300 מיליון דולר באמצעות הקצאת אופציות על ידי YES ולא בעזרת הקצאת מניות. בכך בזק נמנעת מהפיכת YES לחברה ממשלתית למרות הגדלת החזקותיה בה.



גורמים משפטיים בכירים בשוק טוענים כי "בכך מצהירות למעשה החברות שהן גוף אחד, שהרי אחרת, כל אחת מהן היתה מבקשת לטעון את טיעוניה שלה באמצעות עורך דין נפרד. ההפרדה המבנית בין החברות צריכה להיות גם מעשית ולא רק פורמלית".



כשנושא העתירה הוא מיזוג בפועל והפיכת חברת הלוויין לחברה ממשלתית, יש טעם לפגם בכך ששתי החברות לא מיוצגות על ידי שני עורכי דין שונים, ויותר מכך, יש בכך טעות והחלשת טענותיהן, כך סבורים אותם גורמים משפטיים. מנגד, עולה הטענה שעו"ד ארדינסט מייצג את כל בעלי המניות ב-YES, ולא רק את בזק.



בעתירה מועלית טענה כאילו השארת YES כחברה פרטית, ולא ממשלתית, נובעת מאינטרסים צרים של בזק וגורמים בכירים ב-YES המנוגדים לאינטרס הציבור הרחב, שמממן מכיסו את השקעות הענק ב-YES. טענה נוספת המועלית היא ש"מדובר לכאורה בריקון קופת הציבור מכספים ומשליטה, לאור היום ובניגוד לחוק, באמצעות עסקה מלאכותית".



העתירה נתמכת גם בחוות הדעת הכלכלית של פרופ' בן ציון זילברפרב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ומתמחה בהפרטה.



נזכיר כי גם חברות הכבלים פנו במכתב לרשות להגבלים עסקיים בדרישה לבדוק אם מתקיים מיזוג בפועל בין בזק ו-YES ובדרישה להתייחס אליהן כיישות כלכלית אחת. הכבלים ביקשו את התערבות הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, שבוחן מצידו את הפנייה.



כמו כן, ובמקביל נעשתה גם פנייה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את הזרמת ההון הנוספת לחברת הלוויין YES.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully