וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: "צ'ק פוינט עשויה למקד תשומת לב ברכישות פוטנציאלות והיא עדיין שוקלת רכישה חוזרת"

שירלי יום-טוב

15.5.2003 / 18:08

בבית ההשקעות רואים בחיוב השקת הטכנולוגיה החדשה על ידי צ'ק פוינט, שנועדה לאבטח אפליקציות ארגוניות; סבורים שהמניה תיסחר ברמה של 16-18 דולר בטווח הקרוב;



האנליסטים של בית ההשקעות CIBC World Markets נפגשו לפני ימים אחדים עם סמנכ"ל הכספים של צ'ק פוינט , אייל דשא, והם מסכמים פגישה זו בטון אופטימי זהיר, בין היתר על רקע הערכות חיוביות ביחס לטכנולוגיה החדשה שהשיקה צ'ק פוינט בימים האחרונים.



"עם השקת טכנולוגית ה-Application Inteliigence, צ'ק פוינט שולחת כלפי מעלה, אל רמת האפליקציה, את פתרונות האבטחה בארגון", מציינים האנליסטים שאול אייל, איצי קדרון ואביבית מנה-כליל. "קיים צורך גובר והולך לפתרונות אבטחה ברמת האפליקציה, המאפשרים למשל הגנה נפרדת על סביבת ה-Web, או על תיבות הדואר האלקטרוני. המהלך של צ'ק פוינט נראה הגיוני מאוד על רקע העובדה שהוא מרחיב את קו המוצרים שנועדו למניעת חדירות", הם אומרים.



אופן ההפצה של הפתרון החדש על ידי צ'ק פוינט יהיה באמצעות אספקת התוכנה החדשה ללא תשלום, אך החברה תגבה תשלום עבור מנוי שיספק ללקוחות עדכונים באשר למתקפות חדשות ופתרונות עבורם. ב-CIBC מציינים כי מודל זה עשוי ליצור מנגנון של הכנסות חוזרות עבור החברה, והוא עשוי אף לשפר את הצפיות בעתיד.



"אנו רואים בחיוב את הטכנולוגיה החדשה שצ'ק פוינט הציגה. המהלך עשוי להפיג חלק מהחששות של המשקיעים, הנוגעים לכך שהחברה אינה מציגה חדשנות טכנולוגית. אנו סבורים שחששות אלה אינם מוצדקים", הם אומרים. נקודה מעניינת שעולה מהדו"ח היא שהפתרון החדש שהציגה צ'ק פוינט, מוצע כבר על ידי חברות אחרות. ב-CIBC מציינים את חברת Gilian Technology הישראלית הפרטית, אך ההבדל המהותי בין צ'ק פוינט לחברות אלו, הם אומרים, היא העובדה שהן אינן מסוגלות להציע פתרון שלם, הנועד להגנה על רשתות ואפליקציות כאחד.



האנליסטים מציינים כי צ'ק פוינט עדיין שוקלת האם לבצע רכישה חוזרת של מניות, על אף עלייה של 35% במניה מתחילת ינואר. לצ'ק פוינט קופת מזומנים של 1.4 מיליארד דולר וב-CIBC מציינים כי אופציה אחרת לשימוש בקופה, שאף אותה בוחנת החברה, היא בחינת הזדמנויות לרכישת חברות. "אנו סבורים כי החברה עשויה למקד תשומת לב בנושא זה", הם אומרים.



למרות ההתרשמות החיובית של האנליסטים, הם מותרים בינתיים את התחזיות על כנן. אלו צופות הכנסות של 436 מיליון דולר ב-2003 ו-488 מיליון דולר ב-2004. "הנהלת החברה חוזרת על התחזית לפיה החברה תוכל להציג צמיחה דו ספרתית במחצית השנייה של 2003, אך אנו נישאר מעט יותר שמרנים", הם אומרים. להערכתם, מניית החברה תיסחר ברמה של 16-18 דולר בטווח הקרוב.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully