וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות של כ-1% במדדים המובילים בוול סטריט בעקבות תחזיות חיוביות מענף הטכנולוגיה

רן דוידוב

15.5.2003 / 23:16

מנכ"לי אינטל ו-IBM הביעו היום ביטחון באשר לתחזית העסקית לטווח הארוך; שורת נתוני מקרו שהתפרסמה היום נשאה בשורות מעורבות למשקיעים



המשקיעים בוול סטריט העדיפו להתעלם ממספר נתוני מקרו מאכזבים ובחרו להתמקד בצמד נתונים חיוביים ובמספר תחזיות אופטימיות בענף הטכנולוגיה תוך שהם גוררים את שוק המניות לעליות שקטעו יומיים שליליים. מדד מניות הבלו צ'יפ דאו ג'ונס עלה ב-0.8% והנאסד"ק התרומם ב-1.1%.



למרות שמרבית נתוני המקרו שפורסמו היום היו שליליים בחרו האופטימיסטים להתמקד בנתוני האבטלה השבועיים שהצביעו על ירידה במספר התביעות החדשות. הירידה הסתכמה ב-13 אלף איש והיתה גדולה מן התחזיות. עם זאת נותר מספר התביעות ברמה של 417 אלף שממשיכה להצביע על המשך החולשה בשוק העבודה האמריקאי.



בנוסף, פירסם היום הבנק הפדרלי של מדינת ניו יורק את מדד האמפייר סטייט הבוחן את התנאים העסקיים במדינה. המדד עלה ל-10.6 מ-20.2-, בשעה שהציפיות היו לקריאה של 7.8-.



מנגד נרשמה ירידה חדה מהצפוי במדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב בחודש אפריל. המדד, האומד את המחירים אותם שילמו מפעלים, חוות ובתי זיקוק, נפל בחודש אפריל בשיעור של 1.9% - הירידה החדה בהיסטוריה. לירידה זו הובילה צניחה של 16.3% במחירי הנפט וירידת מחירים בענפי הרכב והסיגריות.



מדד הליבה, המנטרל את השפעת מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים, ירד ב-0.9% - הירידה החדה מזה 9 שנים. הנתונים הנוכחיים מחזקים את החשש מפני דיפלציה בארה"ב.



ובמקביל נרשמה ירידה של 0.5% בתפוקה התעשייתית בחודש אפריל וניצול כושר הייצור נפל ל-74.4%, רמתו הנמוכה ביותר מאז 1983.



מנכ"ל אינטל קרייג בארט אמר היום כי הוא ממשיך לגלות זהירות באשר לתחזית העסקית לטווח הקצר אך גילה אופטימיות רבה יותר לגבי הטווח הארוך ומניית החברה סיימה בעליה של 1.7%.



מנכ"ל IBM, סמואל פלמיסאנו הביע אופטימיות זהירה באשר להתאוששות בענף המחשבים השנה. פלמיסאנו אמר כי לאחר שנים של ירידות, הדרישה לטכנולוגיה מגלה סימני התייצבות. עוד ציין כי עדיין מוקדם לקבוע מתי ישוב ענף הטכנולוגיה לפרוח, אך הדגיש כי הסימנים מעודדים והמציאות הנוכחית שונה בתכלית מזו של השנה שעברה. IBM עלתה ב-1.4%.



חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס (סימול CA) סיפקה היום מספר סיבות לחיוך אצל המשקיעים לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני נקי של 106 מיליון דולר לעומת הפסד של 238 מיליון בתקופה המקבילה. בשורת ההכנסות רשמה החברה עלייה של 4% ביחס לרבעון המקביל ל-801 מיליון דולר. מניות החברה זינקו ב-11.4% על רקע העליי בהכנסות



HP עלתה ב-0.3%; חברת המחשבים Dell שתפרסם לאחר המסחר את הדו"ח לרבעון הראשון ירדה ב-0.2%.



נפילה של כ-60% במכירות ויוונדי יוניברסל (סימול V) ברבעון הראשון של השנה. חברת המדיה דיווחה על מכירות בהיקף של 6.23 מיליארד יורו ברבעון הראשון של 2003, לעומת מכירות של 14.65 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2002. מכירות החברה היו נמוכות מתחזיות המכירות של האנליסטים למכירות של 6.494 מיליארד יורו.

לירידה החדה במכירות הובילה מכירה מסיווית של נכסים אותה מובילה החברה ונפילה של 19% בהכנסות חטיבת המוסיקה. חטיבת המוסיקה רשמה הכנסות של 1.1 מיליארד יורו. מניות החברה עלו ב-0.7%.



מניות חברת מערכות אחסון המידע ברוקייד (סימול BRCD) נפלו ב-14.4% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני כתוצאה מהוצאות הכרוכות ברכישות שביצעה. EMC, המובילה בתחום זה, איבדה 0.6%..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully