וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת יפאן קפאה על שמריה ברבעון הראשון; עלולה להידרדר למיתון נוסף בהמשך השנה

רן דוידוב

16.5.2003 / 9:11

הנפילה ביצוא והירידה בהשקעות הממשלתיות קטעו רצף של 3 רבעונים רצופים של צמיחה; העלייה בשער הין ומגפת הסארס עלולות להמשיך ולפגוע ביצוא גם בחודשים הקרובים



כלכלת יפאן קפאה על שמריה ברבעון הראשון של 2003 כתוצאה מנפילה ביצוא ובהשקעות הממשלתיות.
התמ"ג של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נותר ללא שינוי - נתון שעמד בתחזיות הכלכלנים, לאחר שבשלושת הרבעונים האחרונים הצליח לרשום רמות צמיחה מעודדות. בשנת הכספים, שהסתיימה ב-31 במארס, רשמה כלכלת יפאן צמיחה בשיעור של 1.6%.



מהנתונים שפרסמה הממשלה עולה שההאטה תקפה כמעט את כל מגזרי הכלכלה: הצמיחה הגלובלית המקרטעת פגעה ביצוא, ירידת השכר הריאלי פגעה בצריכה הפרטית וחוסר הוודאות באשר לעתיד גבה את מחירו מהשקעות ההון של המגזר העסקי.



המצב בשוק היצוא, שהתכווץ ברבעון הקודם ב-0.5%, עלול להחמיר ברבעון הנוכחי: העלייה החדה בשער הין, חוסר הוודאות באשר להתאוששות הכלכלה האמריקאית (היבואנית הגדולה ביותר של מוצרים יפאניים) וההשפעה האפשרית של מגפת הסארס על הסחר עם סין מערפלים את התחזית באשר לרבעון השני ואלו שיבואו אחריו.



הישועה לא תבוא כנראה גם מן המגזר הפרטי. רמות השיא של האבטלה והירידה בשכר הריאלי מקשים על האפשרות שהצריכה הפרטית תפצה על הירידה ביצוא, ויפאן עלולה למצוא עצמה ברבעונים הקרובים בדרך לתקופת מיתון רביעית מאז 1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully