וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש מול הין והיורו לאור ציפיות כי שרי ה-G7 לא ידונו מחר בדרכים לחיזוקו

רן דוידוב

16.5.2003 / 10:07

המטבע האמריקאי נפל בשנה האחרונה ב-20% מול היורו וב-8.9% מול הין; הלילה נסוג הדולר לרמה של 1.1394 דולר ליורו ול-116.37 ין



הדולר נחלש מעט הלילה מול הין והיורו כתוצאה מציפיות סוחרים כי שרי ה-G7 לא יחליטו בפגישתם מחר בצרפת על צעדים לבלימת ההידרדרות בשערו של המטבע האמריקאי. היורו נסחר בשער של 1.1394 דולר, לעומת 1.1386 דולר אמש. הין נסחר בשער של 116.37 ין לדולר, לעומת 116.54 ין אמש.



שר החוץ הצרפתי, פרנסיס מר, אמר שמדיניות מטבע החוץ לא תעמוד על סדר היום בפגישת שרי ה-G7. המטבע האמריקאי הידרדר בשנה האחרונה ב-20% כנגד היורו, וב-8.9% כנגד הין.



שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, אמר השבוע שהירידה בשער הדולר כנגד היורו מסייעת ליצואניות האמריקאיות - אמירה שהביאה את סוחרי המט"ח להעריך שארה"ב לא תנסה להתערב במסחר בכדי לתמוך בדולר.



העלייה בשער היורו עשויה להיות מוגבלת על רקע צמיחה שלילית שרשמו מספר כלכלות מובילות ביבשת אירופה ברבעון הקודם, עובדה שהגבירה את ההערכות שהבנק המרכזי של אירופה יוריד את שער הריבית בגוש היורו בחודש הבא.



משקיעים רבים מעריכים כעת שהבנק המרכזי של אירופה יוריד בקרוב את שער הריבית בגוש היורו, לאחר שהכלכלות הגרמנית, האיטלקית וההולנדית - האחראיות לכמחצית מהתמ"ג בגוש היורו, רשמו צמיחה שלילית ברבעון הראשון של השנה. הזינוק בשערו של המטבע האירופי האחיד פוגע פגיעה קשה ביצואניות הגדולות לשוק האמריקאי.



יורו ב-1.25 דולר?



בנק ההשקעות מריל לינץ' העריך אתמול כי המטבע האמריקאי ייחלש עד לסוף השנה לרמה של 1.25 דולר ליורו, בשל הציפיה כי הבנק הפדרלי יותיר את שער הריבית בשפל של 41 שנה במהלך החודשים הקרובים.



מריל צופה כי הדולר ייחלש לרמה של 1.19 דולר ליורו עד לסוף יוני, ולרמה של 1.25 דולר ליורו עד לסוף השנה. זאת בהשוואה לתחזיתו הקודמת שצפתה למטבע האמריקאי רמה של 1.11 דולר ליורו עד לסוף יוני, ושל 1.15 דולר ליורו עד לסוף השנה.



הבנק הפדרלי אמר בשבוע שעבר כי ההאטה בצמיחה מהווה סיכון רב יותר לכלכלה מהאינפלציה, והגביר את הציפיות שהריבית תישאר השנה ללא שינוי. הריבית בגוש היורו, העומדת על 2.5%, גבוהה פי שניים מזו של הבנק הפדרלי. שער הריבית הנמוך בארה"ב מקשה על הכלכלה האמריקאית למשוך לתחומה השקעות על מנת לקזז את הגירעון העצום במאזן התשלומים של ארה"ב.



המשק האמריקאי ממשיך לגמגם



אתמול התפרסמו בארה"ב מספר נתוני מקרו מדאיגים. הבנק הפדרלי של פילדלפיה דיווח כי התפוקה התעשייתית בתחומו הצטמצמה במאי זה החודש השלישי ברציפות. בנוסף, מספר דורשי דמי אבטלה חדשים במדינה נותר מעל ל-400 אלף - שבוע 13 ברציפות, ואילו ניצול כושר הייצור נפל לשפל של 20 שנה - 74.4%. מדד המחירים ליצרן נפל באפריל ב-1.9%, הנפילה החדה ביותר ברשומות - נתון שעורר חשש מחודש מדפלציה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully