וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-0.1% לאחר שהמשק היפאני לא צמח כלל ברבעון הראשון; קוריאה איבדה 1.4%

רן דוידוב

16.5.2003 / 10:34

שיעור האבטלה בקוריאה עלה באפריל ב-3.2%; סמסונג אלקטרוניקס ויונדאי ירדו ב-2.5% ו-2.9% בהתאמה



מדד הניקיי של בורסת טוקיו השיל 0.1%, לאחר שממשלת יפאן דיווחה כי כלכלת המדינה קפאה על שמריה ברבעון הראשון. מניות הטכנולוגיה, בהובלת חברת המחשבים NEC, רשמו עליות בעקבות העליות בנאסד"ק אתמול. בקוריאה נסוג הקוספי ב-1.4% בהובלת חברות הבלו-ציפ, לאחר ששיעור האבטלה במדינה הגיע באפריל לשיא של 8 חודשים. בהונג קונג עולה מדד האנג סאנג ב-0.2%.



נפילה ביצוא ובהשקעות הממשלתיות מאיימת לשגר את כלכלת יפאן לתקופת מיתון רביעית מאז 1990. התמ"ג של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נותר ללא שינוי, נתון שעמד בתחזיות הכלכלנים. המצב בשוק היצוא, שהתכווץ ברבעון הקודם ב-0.5%, עלול להחמיר ברבעון הנוכחי: העלייה החדה בשער הין, חוסר הוודאות באשר להתאוששות הכלכלה האמריקאית (היבואנית הגדולה ביותר של מוצרים יפאנים) וההשפעה האפשרית של מגפת הסארס על הסחר עם סין מערפלים את התחזית באשר לרבעון השני ואלו שיבואו אחריו.



איטו-יוקאדו, הקמעונאית הגדולה ביפאן, איבדה 2.6%; סבן-אילבן, רשת הצרכניות הגדולה ביפאן, איבדה 1.7%. איסטאן, רשת חנויות הכלבו הרביעית בגודלה במדינה, נפלה ב-8.2% לאחר שדיווחה על ירידה ברווח ובמכירות השנתיות.



בקוריאה עלה שיעור האבטלה באפריל ל-3.2%. הבנק המרכזי חוזה כי הכלכלה המקומית תצמח השנה בקצב של 4.1% בלבד, לעומת 6.3% ב-2002. כתוצאה מכך הוריד הבנק מוקדם יותר את השבוע את הריבית, לראשונה מזה קרוב לשנתיים.



סמסונג אלקטרוניקס, שמנייתה מהווה את הרכיב הגדול ביותר במדד הקוספי, ירדה ב-2.5%. KT, חברת הקו הנייח הגדולה במדינה, ירדה ב-2%. יצרנית הרכב יונדאי נסוגה ב-2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully