וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XTL דוחה את מאבק השליטה לסוף יוני

יורם גביזון

16.5.2003 / 10:54

החברה הודיעה שההחלטה על דחיית האסיפה התקבלה בעקבות בקשה שהגישה חברת שור קפיטל האנגלית באמצעות שתי קרנות הון סיכון שהיא מנהלת



חברת XTL, שמפתחת תרופות נגד צהבת מסוג B ונגד צהבת מסוג C במושתלי כבד, דחתה את אסיפת בעלי המניות שתוכננה ל-3 ביוני למועד שלא נקבע אך לא יאוחר מסוף יוני. החברה הודיעה שההחלטה על דחיית האסיפה התקבלה בעקבות בקשה שהגישה חברת שור קפיטל האנגלית באמצעות שתי קרנות הון סיכון שהיא מנהלת. שור קפיטל ביקשה להעלות על סדר יומה של האסיפה הכללית הצעה להדיח את כל חברי מועצת המנהלים ולמנות במקומם את חמשת נציגיה של שור, שמחזיקה רשמית ב-11.3% ממניות החברה. מקורביה של שור קפיטל טענו בתחילת השבוע כי בידיהם 17% ממניות XTL. שור קפיטל הודיעה על כוונתה למכור את הקניין הרוחני של XTL ולמצוא שימוש אחר לכספיה.



נראה שמטרתה של דחיית האסיפה היא להותיר בידי ההנהלה די זמן להדוף את ניסיון ההשתלטות.



WestLB Panmure, ששימש חתם בהנפקתה של XTL, מחזיק ב-1% ממניותיה ומקבל כספים ממנה, פירסם עבודה שבה ניסה להעריך את היקף המקורות הכספיים הפנויים שיעמדו לרשות חברת קפיטל שור אם תשלים את ההשתלטות על החברה. להערכת האנליסט קית' רדפת', קפיטל שור צפויה לשים את ידה, אם תחליט לפרק את XTL, על 19 מיליון דולר בלבד, שהם 12-11 פני למניה.



דומה שרדפת' מנסה לטעון שלנוכח מחירה של המניה, 10.25 פני לאחר ירידה של 7% אתמול, לא תניב ההשתלטות עליה רווח גדול. XTL נסחרה אתמול במחזור של 886 אלף מניות, שהם 0.8% מהחברה.



הוא מציין שהחברה סיימה אמנם את 2002 כשבקופתה 36 מיליון דולר, אך להערכתו החברה צורכת 18 מיליון דולר לשנה. רדפת' אומר כי לחברה התחייבויות תלויות בסכום של 4 מיליון דולר, התחייבויות שוטפות של 3 מיליון דולר והתחייבויות נוספות כמו כספי פיצויים ודמי שכירות של מיליון דולר.



האנליסט של WestLB Panmure מעריך כי החלפת הנהלתה של XTL תזיק לחברה ולערך שיצמח לבעלי מניותיה. הוא מציין כי לחברה שתי תרופות בפיתוח. להערכתו, זכויות השימוש באחת מהן, לטיפול בצהבת מסוג B במושתלי כבד, יימכרו במחצית השנייה של 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully