וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: להפריד הפרק העוסק בדיני מסים עקיפים מהתוכנית הכלכלית

בן-ציון ציטרין

16.5.2003 / 11:37

עו"ד יעקב קסטל טוען שבהצעת החוק יש הוראות מורכבות העלולות לפגוע ביכולתם של נישומים להגן על קניינם ועל חופש עיסוקם



עו"ד יעקב קסטל מירושלים עתר לבג"ץ אתמול נגד הכללת הפרק העוסק בדיני מסים עקיפים בתוכנית החירום הכלכלית שתובא לדיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת בשבוע הבא, לקראת הצבעה בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת.



עו"ד קסטל, המתמחה בדיני מסים ובחוק מע"מ, מבקש להורות ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, וליו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון, לנמק מדוע לא יקצבו זמן סביר לדיון בסוגיות המורכבות של חקיקת פרק המסים העקיפים בהצעת החוק.



כמו כן מבקש עו"ד קסטל להורות לשר האוצר, בנימין נתניהו, להסביר מדוע לא יבקש מיו"ר הכנסת ומיו"ר ועדת הכספים לקיים דיון יסודי בפרק המסים העקיפים בשלב מאוחר יותר, בנפרד מהתוכנית הכלכלית.



עו"ד קסטל, החבר בוועדה לענייני מכס ומע"מ שליד לשכת עורכי הדין, טוען כי בהצעת החוק בעניין המסים העקיפים יש כמה הוראות מורכבות העלולות לפגוע ביכולתם של נישומים להגן על קניינם ועל חופש העיסוק שלהם, וחושפות אותם לשרירות לב שלטונית.



לדברי עו"ד קסטל, בהחמרות ובתיקונים המוצעים יש הכבדה בלתי נסבלת של נטלי ההוכחה בהם חייבים הנישומים וכן הרמת מסך סטטוטורית המבטלת למעשה את ההגנה האזרחית של התאגיד על נושאי המשרה בו.



לטענת עו"ד קסטל, כל התיקונים המוצעים הם תיקוני קבע מהותיים ומורכבים והשלכותיהם על זכויות הנישומים היא חמורה וארוכת טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully