וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם השקעות ופיתוח בעשרות מיליוני דולרים בין בוסטון סיינטיפיק למדיגייד

עודד חרמוני

18.5.2003 / 9:20

ההסכם מקנה לבוסטון סיינטיפיק אפשרות לרכוש בעתיד את מדיגייד תמורת סכום שלא נמסר, התלוי כפי הנראה בהגעה לציוני דרך במכירות של מערכות הניווט שפיתחה



ענק הציוד הרפואי האמריקאי, בוסטון סיינטיפיק, חתם על הסכם פיתוח, שיווק והשקעה עם חברת הסטארט-אפ הישראלית מדיגייד; החברה הישראלית פיתחה מערכת ניווט תלת ממדית תוך-עורקית. על פי הערכות, היקפו של ההסכם הוא עשרות מיליוני דולרים, אך שתי החברות סירבו למסור פרטים כספיים.



ההסכם גם מקנה לבוסטון סיינטיפיק אפשרות לרכוש בעתיד את מדיגייד תמורת סכום שלא נמסר, התלוי כפי הנראה בהגעה לציוני דרך במכירות של מערכות הניווט שפיתחה. מקורות בתעשיית ההיי-טק אמרו כי מדובר בהסכם משמעותי לחברה, שעשוי להתפתח לעסקת ענק.



מדיגייד הוקמה ב-2000, לאחר שפוצלה מתוך חברת אלביט מערכות. עם הקמתה גייסה החברה 6 מיליון דולר מקרן ההון סיכון ויטהלייף המשקיעה במדעי החיים, קבוצת פישמן ודוקור. אלביט וויטהלייף הם בעלי המניות הגדולים בחברה, ומחזיקים יחד ביותר מ-50% ממניותיה - גם לאחר ההשקעה של בוסטון סיינטיפיק.



לקרן ויטהלייף קשרים עם בוסטון סיינטיפיק, שהשקיעה בה לפני כשנה 4 מיליון דולר, במסגרת גיוס ההון בהיקף של 50 מיליון דולר שערכה הקרן. מנהל ויטהלייף, פרופ' אבי לודומירסקי, סירב למסור פרטים נוספים על העסקה.



מדיגייד פיתחה טכנולוגיה בשם (MPS (Systems Medical Positioning המאפשרת ניווט תלת ממדי בתוך הגוף, ומבוססת על טכנולוגיית ניווט למטרות צבאיות שפיתחה בעבר אלביט. הטכנולוגיה מאפשרת לרופאים להחדיר קטטרים וציוד ניתוח לגוף החולה בצורה מדויקת. הצוות הרפואי יכול לקבל תמונת הדמיה תלת ממדית ללא צורך בשיקוף, תוך כדי הפעילות הרפואית, ולבצע פעולות ברמת התערבות פולשנית מינימלית.



בוסטון סיינטיפיק ומדיגייד יפתחו יחד מוצר, שיתבסס על טכנולוגיית MPS של מדיגייד ועל מערכת IVUS של בוסטון שמאפשרת אולטרה סאונד למערכת העורקים בשני ממדים.



מדיגייד פועלת בחיפה ומעסיקה 25 עובדים. החברה קיבלה תמיכה מהמדען הראשי להקמת מפעל לייצור מערכות ניווט רפואי בהשקעה של 850 אלף דולר, במסגרת המסלול החלופי.



לבוסטון סיינטיפיק פעילות ארוכה ומתוקשרת בישראל עם חברת מדינול, יצרנית סטנטים, שהסתיימה בסכסוך משפטי ארוך. בנוסף השקיעה בוסטון סיינטיפיק בכמה חברות סטארט-אפ, בהן סופר דיימנשן שפיתחה מכשור רפואי לטיפול במחלות ריאה וגייסה בתחילת 13 2003 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully