וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מרחיב תביעותיו מההסתדרות: מינוי מנהלים מורשים גם בקרנות הפנסיה החדשות

אמיר טייג

18.5.2003 / 9:29

עמיר פרץ: "ללא הסכמה בנושא נחדש השביתה הכללית כבר בימים הקרובים"; בתוכנית הכלכלית הוצגה דרישה למינוי מנהלים מורשים רק בקרנות הוותיקות הגירעוניות



בימים האחרונים תובע שר האוצר בנימין נתניהו תביעה נוספת מההסתדרות - הוא דורש למנות מנהלים מורשים גם לקרנות הפנסיה החדשות, לאחר שההסתדרות הסכימה למהלך דומה בקרנות הפנסיה הוותיקות. עתה, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה בנושא השכר והפיטורים בסקטור הציבורי וכן בנושא קרנות הפנסיה הוותיקות, דרישה זו של נתניהו מהווה את הגורם העיקרי למחלוקת בין האוצר וההסתדרות.



הפער בין הצדדים בנושא קרנות הפנסיה החדשות הוא גדול, ועמיר פרץ הודיע כי אם לא תושג הסכמה בעניינן כבר בימים הקרובים, הוא יחזור ויחדש את השביתה הכללית במשק. הערכות הן כי המו"מ בין הצדדים על נושא קרנות הפנסיה החדשות יחודש במהלך השבוע, לאחר שצוותי המשא ומתן יתאוששו מהמגעים האינטנסיוויים שנערכו בניהם בימים האחרונים.



על פי הצעת החוק המקורית אשר הוגשה לשולחן הכנסת להצבעה ראשונה, מבקש האוצר ליטול את הניהול בקרנות הפנסיה הגירעוניות בלבד ולמנות להן מנהלים מורשים מטעם האוצר. קרנות הפנסיה החדשות, אשר הוקמו על פי הסכם משנת 1995, מנוהלות על פי עיקרון האיזון האקטוארי, ולפיכך אינן גירעוניות ולא נכללו בדרישת האוצר המקורית. באוצר מסבירים כי תפנית זו בעמדת השר ודרישתו ליטול את הניהול בקרנות הפנסיה החדשות, בנוסף לנטילת הניהול בקרנות הוותיקות, היא מתוך חוסר אמונה כי ההסתדרות מסוגלת לנהל את הקרנות החדשות, כך שלא יגיעו בעתיד גם הן לגירעון אקטוארי.



יש לציין כי קרנות הפנסיה הוותיקות מנהלות כ-120 מיליארד שקל בנכסים לעומת כ-20 מיליארד שקל שמנהלות הקרנות החדשות. עם זאת, הקרנות החדשות צומחות בשנים האחרונות בקצב גידול חד מאוד לעומת הקרנות הוותיקות אשר צמיחתן נמנעת בעקבות הרפורמה של שנת 1995.



בתום משא ומתן שנמשך כל הלילה הגיעו לפנות בוקר צוותי המשא ומתן של ההסתדרות, בראשות עמיר פרץ, וצוותי האוצר בראשות השר מאיר שיטרית להסכמות לפיהן תופסק השביתה הכללית במשק החל מהיום בשעות הבוקר. נתניהו, אשר עזב את שולחן המשא ומתן במהלך הלילה, העביר את הסמכות לשר שטרית, אשר הצליח לפנות בוקר להגיע להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully