וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יפאן נחלצת להציל בנק גדול בעקבות הפסדי ענק

הארץ

18.5.2003 / 10:47

בעקבות הפסד גבוה מהצפוי של 7.2 מיליארד דולר ריסונה הולדינג לא עומד ביעד הלימות ההון שקבעו הרשויות; מבקש חבילת הסיוע של 2 טריליון ין



ממשלת יפאן הודיעה על סיוע חירום לריסונה הולדינג (Resona holdings), קבוצת הבנקאות החמישית בגודלה במדינה, לאחר שהתריעה כי בעקבות הפסד גבוה מהצפוי של 7.2 מיליארד דולר היא לא עומדת ביעד הלימות ההון שקבעו הרשויות. שר השירותים הפיננסיים של יפאן, הייזו טקאנקה, לא אמר מה יהיה גודלה של חבילת הסיוע, אך לפי כמה דיווחים הבנק ביקש לקבל 2 טריליון ין (17.2 מיליארד דולר) - פי ששה משווי השוק שלו.



ההחלטה על חבילת הסיוע היא כמעט הודאה רשמית של יפאן כי אחד הבנקים הגדולים במדינה קרוב להתמוטטות, ארבע שנים בלבד לאחר שהיא נחלצה לסייע לבנקים בחבילת מימון של 9.3 טריליון ין. חבילת הסיוע כעת אמורה להפגין לבנקים אחרים את הנחישות לסייע בפתרון בעיית החובות המסופקים. ייתכן כי כעת יפנו בנקים אחרים בהם מיזוהו פייננשל גרופ ו-UFJ הולדינגס, בבקשה לסייע במחיקת חובות אבודים ב-52.4 טריליון ין.



"זו לא הלאמה אלא תמיכה ציבורית", אמר טקאנקה על חבילת הסיוע. ריסונה תמשיך להיסחר בבורסה לאחר שתקבל הסיוע, אמר.



חמשת הבנקים הגדולים ביפאן, כולל מיזוהו ו-UFJ, גייסו בששת החודשים החולפים כ-2 טריליון ין בניסיון להימנע מפנייה לרשויות בבקשה לעזרה. אך כאשר מצבת החובות הבעייתיים צומחת בקצב מהיר ממחיקת החובות, והירידה בשוקי המניות מכרסמת בהון, ייתכן כי לא יהיה מנוס מתוכנית כוללת. "כרגע אני לא מודע לאף בנק אחר שנקלע למצב הזה", אמר טקאנקה.



דובר של UFJ אמר אתמול כי לבנק אין בעיות, וכי שיעור הלימות ההון שלו ימשיך להיות גבוה מ-9%. גם דובר של מיזוהו אמר כי הבנק ממשיך לשמור על שיעור הלימות ההון. השניים נדרשים להלימות הון של 8% לפחות, מאחר שהם פעילים גם מחוץ ליפאן.



הבנק המרכזי של יפאן הודיע אתמול כי יספק לריסונה את הנזילות הדרושה כדי להבטיח מימון שוטף לעסקות בנקאות יומיומיות. לריסונה אין בעיות נזילות, אמר הבנק המרכזי.



נשיא ריסונה, ישוהיסה קטסוטה אמר כי החטיבה המרכזית של הקבוצה, ריסונה בנק, תבקש מימון מקרנות השקעה ממשלתיות. הוא ציין כי הבנק זקוק ל"כסף רב", אך סירב לומר כמה. ריסונה דיווחה כי הפסדה בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס היה 838 מיליארד ין, לעומת 290 מיליארד ין שצפתה בתחילת מארס.



בעקבות ההפסד, צנחה רמת הלימות ההון של הקבוצה ל-3.78%, לעומת תחזית של 6%. הלימות ההון של ריסונה בנק צנחה ל-2.07%. הממשלה דורשת הלימות הון של לפחות 4% לבנקים שלא פועלים מחוץ ליפאן. הממשלה אמרה כי הסיוע יעלה הלימות ההון של הקבוצה ליותר מ-10%.



קטסוטה וארבעה בכירים אחרים יתפטרו מניהול הקבוצה. היא מתכננת צעדי התייעלות, כולל קיצוצי שכר ובונסים לעובדים ב-30% החל ב-1 באוקטובר. בנוסף, לא יחלק הבנק דיווידנד למניות בכורה שהנפיק לממשלה ב-1999, בתמורה לסיוע שקיבל באותה עת. אם המניות האלה יומרו במניות רגילות, הממשלה תחזיק ב-40% ממניות ריסונה.



שירות "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully