וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס עוזב את בקווב

גתית פנקס

18.5.2003 / 11:53

מכר החזקה של 11% שהיתה שווה בשיא כ-200 מיליון דולר תמורת 660 אלף דולר

מי שמחפש סיבות להתעוררות במחזורים של מניית בקווב , מעבר לאלה הקשורות לשוק בכלל ולשיבת המומנטום החיובי לחברות האינטרנט, יכול למצוא אותן גם בדמות מכירת 3.3 מיליון מניות של החברה שהוחזקו על ידי גולדמן סאקס ל-Special Situations Fund במחיר של 20 סנט למניה -כלומר, תמורת 660 אלף דולר. המהלך המרשים של מניית בקווב לאחרונה, שכלל גם זינוק של 35.7% ביום שישי האחרון למחיר של 57 סנט, מקנה לחבילה של Special Situation שווי של כ-1.9 מיליון דולר - תשואה "על הנייר" של 185% מרגע חתימת ההסכם להשקעה, במחיר של 20 סנט למניה.

לפי מסמך שהוגש לרשות לני"ע האמריקאית ביום שישי ע"י גולדמן סאקס, העסקה הושלמה ביום חמישי האחרון וכעת גולדמן סאקס - באמצעות קרנות וגופים שונים, מחזיק בכ-0.3% ממניותיה של בקווב. עסקות המכירה נעשו בין ה-14 למארס ל-13 במאי בכ-130 מנות. Special Situations Fund מתמחה בהשקעות בחברות ציבוריות קטנות. החזקתה במניות של אטיוניטי הישראלית אף הגיעה למסדרונות בית המשפט, וכמו כן היא מחזיקה כיום במניות של ארוטק (אלקטריק פיול לשעבר) ונובה מכשירי מדידה.

בקווב מספקת את טכנולוגיית ה-Proactive Portal לארגונים, והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-9 מיליון דולר - לעומת 21.6 מיליון דולר ששוכנים בקופתה. העזיבה של גולדמן סאקס את בקווב, לאחר שנים ארוכות בה ליווה אותה, אינה משדרת בהכרח טובות על האמונה בטווח הרחוק של החברה מכיוון בית ההשקעות: גולדמן סאקס היה בעל 9.3% מבקווב לאחר הנפקתה ביוני 1999 (יותר מ-11% לפניה), והוא אף היה החתם המוביל בהנפקתה. מאחר שבקווב הצליחה בהנפקה למכור 5.5 מיליון מניות במחיר של 12 דולר, והמניה זכתה לזינוק של עשרות אחוזים ביום ההנפקה, חבילת המניות של גולדמן המריאה לשווי של כ-65 מיליון דולר ביומה הראשון של בקווב בנאסד"ק. בשיאה, חבילת המניות של גולדמן סאקס שנמכרה כעת במחיר כה נמוך - היתה שווה כ-195 מיליון דולר.

מניית בקווב המריאה ב-148% מאז תחילת השנה. בתחילת החודש פירסמה החברה את תוצאותיה הכספיות מהן עלה כי היא סיימה את הרבעון הראשון עם הפסד תפעולי של 2.7 מיליון דולר, והפסד נקי של 3.6 מיליון דולר (כולל מחיקת השקעה) על מחזור של 1.5 מיליון דולר. שווי השוק של החברה הוא כ-23 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully