וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק: שופרסל תציג בשנה הקרובה צמיחה של 0.9% במכירות; מוריד מחיר היעד ל-9 שקלים -דומה למחיר הפתיחה של המניה

אילן מוסנאים

18.5.2003 / 14:33

בבית ההשקעות מותירים למניה המלצת "תשואת שוק" ומעריכים כי שולי הרווח התפעולי של הרשת ב-12 החודשים הקרובים יעמדו על 1%; פחתה הסבירות לחלוקת דיווידנד משמעותי;



חוסר ההערכות של הנהלת שופרסל לשינוי בתנאים המקרו כלכליים ולתמורות בענף הובילו את שופרסל לרבעון גרוע בו דיווחה על צניחה בהכנסות ועל מעבר להפסד תפעולי. כך כותב האנליסט גיא זיסר מאופק ניירות ערך, בסקירה למניית שופרסל בעקבות הדו"חות הכספיים שהחברה פירסמה ברבעון הראשון.



ההכנסות של שופרסל צנחו ברבעון הראשון של 2003 בכ-11.2% לרמה של 1.59 מיליארד שקל והיא דיווחה על הפסד תפעולי של 4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-79 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הרשת הודיעה כי בכוונתה לבצע תוכנית התייעלות שתכלול פיטורים של 170 מעובדי המטה, ביצוע שינויים במטה ואיחוד פונקציות, הורדת מחירי קנייה מהספקים, הגדלת המותג הפרטי, ביטול פעילויות בעלות ערך מוסף נמוך, סגירת סניפים בלתי רווחיים ועוד.



באופק מציינים כי בהתחשב בכך שיישום התוכנית יחל באמצע הרבעון השני של השנה, הם מעריכים כי השפעתם על הרווחיות ברבעון השני תהיה שולית והם יביאו לשיפור מתון ברווחיות החל מהרבעון השלישי של השנה. זיסר סבור כי תוכנית ההתייעלות תעובה על ידי ההנהלה החדשה שתמונה לרשת על ידי בעלי השליטה החדשים בקבוצת אי.די.בי.



עם זאת הוא מציין כי למרות שיישום צעדי ההתייעלות עליהם הודיעה החברה, תחזיר אותה למסלול של רווחיות, היא תהיה נמוכה משמעותית בהשוואה לביצוע הרשת בשנים הקודמות.



זיסר טוען כי בעוד שהתוכנית הנ"ל מתעתדת לספק בעיקר מענה למבנה העלויות של הרשת, אחד האתגרים העיקריים שעומדים בפניה הינו החזרת הלקוחות הנוטשים לסניפי הרשת. תהליך זה יהיה כרוך בנקיטת פעולות לשיפור תדמיתה של הרשת ובהשקעת משאבים כספיים וניהוליים נוספים.



הוא סבור, בהתחשב בסביבה העסקית הקשה של הרשת והתחרות העזה, כי הרשת תציג ב-4 הרבעונים הקרובים קצב צמיחה מזערי של כ-0.9% בהכנסות (תחזית שנראית מעט אופטימית לנוכח שיעורי הצמיחה השליליים שהרשת הציגה ברבעונים האחרונים). צמיחה זו תושג בעיקר מפתיחת סניפים חדשים שיחפו על הירידה במכירות הסניפים הקיימים. היא תציג ב-12 החודשים הקרובים רווח תפעולי של 69.1 מיליון שקל, שמהווה שיעור של כ-1% מהמכירות. בשנה שלאחר מכן יחול שיפור מה בתוצאותיה, והיא תדווח על צמיחה של 4% בשורת המכירות שלה ושיעור רווח תפעולי של כ-1.2%.



איתות נוסף, ששולח זיסר לנוחי דנקנר ושותפיו החדשים לשליטה בקבוצת אי.די.בי, נוגע ליכולתם למשוך ממנה דיווידנדים. זיסר מעריך היום, כי למרות יתרת העודפים הגבוהה של הרשת בסך של כ-1.37 מיליארד שקל ויחס נמוך של כ-40% ביחס החוב להון עצמי של החברה, ועקב מצב הרשת, פחתה ההסתברות שהיא תוכל לחלק דיווידנד בהיקף משמעותי בטווח הקצר. לאור כל זאת הוא מחליט להותיר לשופרסל המלצת "תשואת שוק". עם זאת הוא מפחית את מחיר היעד למניה מ-10.8 שקל ל-9.1 שקלים. מחיר היעד החדש נמוך במעט מהמחיר של 9.18 שקלים בו פתחה המניה את המסחר.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully