וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת הסארס מאלצת את קתאי פסיפיק להוציא את כל עובדיה לחופשה של 4 שבועות ללא תשלום

רן דוידוב

18.5.2003 / 15:01

חברת התעופה של הונג קונג ספגה מכה קשה מהמגיפה; מתחילת מאי טסים במטוסיה 6,000 נוסעים בלבד ביום - נפילה של 82% ביחס לתקופה המקבילה



חברת הדגל של התעופה ההונג-קונגית, קתאי פסיפיק איירווייס, אמרה כי מרבית אנשי צוותה הסכימו לצאת לחופשה ללא תשלום בשל מגיפת הסארס שהנחיתה מכה קשה על החברה.



עד עתה הצטרפו 99% מאנשי צוותי הקרקע ו-90% מאנשי צוותי האוויר לתוכנית, הדורשת מכל העובדים, לרבות המנהלים הבכירים והדירקטורים, לצאת לחופשה בת ארבעה שבועות ללא תשלום בין חודש יוני לספטמבר.



התוכנית צפויה לחסוך לקתאי כ-300 מיליון דולר הונג-קונגי (38 מיליון דולר אמריקאי). מדובר בצעד אחד מני רבים שנוקטת החברה, שהיא אחת הגדולות ביותר באסיה, לצמצום הוצאות על רקע התפרצות מגיפת הסארס שפגעה אנושות בכלכלת הונג קונג.



הונג קונג היא אחת הערים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מן המחלה. עד עתה פגע הסארס ב-1,700 איש למותם של 238. ארגון הבריאות העולמי פירסם בתחילת אפריל אזהרה חסרת תקדים המזהירה מפני נסיעה להונג קונג - החלטה שפגעה קשות בתעשיית התיירות וצימצמה חדות את תנועת הנוסעים.



קתאי השביתה עד עתה 22 מטוסים ומנכ"ל החברה, ג'יימס יוז-האלט, אמר כי המגיפה מהווה את האתגר החמור ביותר שעמדה בפניו החברה אי פעם. מאז נדדה המגיפה גם אל האי השכן טייוואן מפסידה החברה 5 מיליון דולר ביום, בהשוואה ל-3 מיליון דולר קודם לכן.



ע"פ נתונים שפורסמו בשבוע שעבר טסו במטוסי החברה בחודש אפריל 340,961 נוסעים בלבד או 11,300 ביום - צניחה של 65.7% ממספרי התקופה המקבילה. יוז-האלט אמר לבעלי המניות של קתאי ביום רביעי שתנועת הנוסעים היומית נפלה מאז תחילת מאי ל-6,000 בלבד ביום מ-33,000 בתקופה המקבילה - נפילה של 82%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully