וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפנטגון: עיראק עשויה לפרוש בעתיד מארגון אופ"ק; החוזים עם צרפת, סין ורוסיה ייבחנו מחדש

רן דוידוב

18.5.2003 / 15:04

יועץ בכיר לענייני הנפט העיראקי אמר ל"וושינגטון פוסט" כי עיראק ניהלה מאז ומתמיד מערכת יחסים בלתי סדירה עם אופ"ק, ואפשר שבעתיד תשוב ותנטוש מדיניות המכסות



עיראק, בעלת עתודות הנפט המוכחות השנייה בגודלה בעולם לאחר ערב הסעודית, עשויה להתנער באחד הימים ממכסות הנפט של ארגון אופ"ק, אמר יועץ בכיר לענייני הנפט העיראקי של הפנטגון ל"וושינגטון פוסט".



"באופן היסטורי עיראק השתתפה בצורה בלתי סדירה במכסות השאיבה של אופ"ק", אמר פיליפ קרול, בכיר לשעבר בחברת הנפט של לעיתון. "מעת לעת, בשל עניינים של אינטרס לאומי, בחרה עיראק לא לקחת חלק במדיניות המכסות והלכה בדרכה היא...הם עשויים לבחור לעשות זאת שוב. מבחינתי מדובר בשאלה בעלת חשיבות לאומית מכרעת".



קרול אמר שאחד היעדים של הממשל האמריקאי היא להשיב את תפוקת הנפט במדינה לרמתה קודם למלחמה ולהשתמש בהכנסות מיצוא למימון שיקומה של עיראק. "בשורה התחתונה, תפקידה של עיראק באופ"ק או בכל ארגון בינלאומי אחר היא סוגייה שיש להותירה לממשלת עיראק", אמר קרול.



קרול אמר כי כל חוזי הקידוח ושירותי הנפט האחרים שנחתמו תחת שלטונו של סדאם חוסיים עם חברות זרות - ובמיוחד חברות מצרפת, סין או רוסיה - ייבחנו מחדש. "משרד הנפט חייב לבחון מחדש חוזים אלה ולקבוע האם הם משרתים בצורה הטובה ביותר את האינטרס של העם העיראקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully