וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיסר מערער על שומות מס: מס הכנסה דורש ממנו 23.8 מיליון שקל בגין השנים 1996-1997

אמיר הלמר

18.5.2003 / 16:23

מס הכנסה טוען שזיסר הפיק ב-97' רווח של 29.9 מ' ש' ממכירת מניות אפריקה ישראל, וכי עסקת מכירת מניות אירופה ישראל למרכזי שליטה שבבעלותו היא עסקה מלאכותית



איש העסקים מוטי זיסר הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב ערעור על שומות מס הכנסה שנקבעו לו לשנים 1996 ו-1997. באותן שומות קבע פקיד השומה כי על זיסר לשלם עבור שנת המס 1996 סכום של 8.2 מיליון שקל ועבור שנת 1997 סכום של 15.6 מיליון שקל. סה"כ טוען מס הכנסה כי על זיסר לשלם מס בהיקף של 23.8 מיליון שקל.



מנימוקי השומה המצורפים לערעור עולה כי דרישת התשלום לגבי שנת 1996 נוגעת לרווח שהפיק זיסר ממכירת מניות אירופה ישראל לחברת מרכזי שליטה שבבעלותו. על פי נימוקי השומה רכש זיסר 60% ממניות אירופה ישראל - לשעבר קלדור אחזקות - תמורת 6.58 מיליון שקל ומכר אותן 9 חודשים לאחר מכן למרכזי שליטה שבבעלותו תמורת 23.2 מיליון שקל, וזאת בפטור ממס לפי סעיף 97 (ג) לפקודת מס הכנסה.



לטענת פקיד השומה למפעלים גדולים, המדובר בעסקה מלאכותית אשר ממנה יש להתעלם. לטענת פקיד השומה, התמורה בעסקה התקבלה כנגד הקטנת יתרת החובה של זיסר בחברת מרכזי שליטה ולפיכך, למעשה, מניות אירופה ישראל נותרו בידי זיסר. פקיד השומה קובע כי יש לראות בהקטנת יתרות החובה של זיסר במרכזי שליטה כחלוקת דיווידנד החייב במס בשיעור של 25%. פקיד השומה קובע לפיכך כי הדיווידנד המגולם אותו קיבל זיסר מחברת מרכזי שליטה עמד על 30.9 מיליון שקל.



לחילופין, קובע פקיד השומה כי יש לראות ברווח שהפיק זיסר מעסקת מכירת המניות בסך 16.6 מיליון שקל כהכנסה חייבת במס.



בנוסף קובע פקיד השומה לעניין שומת המס בשנת 1997 כי יש לראות במכירת מניות אפריקה ישראל שהיו בידיו של זיסר כהכנסה החייבת במס.



המדובר במניות שרכש זיסר ביחד עם איש העסקים איתן ורטהיימר במהלך שנת 1996 - בעת שניסו השניים לרכוש מידי בנק לאומי את השליטה בחברת אפריקה ישראל. השניים הגיעו לאחזקה של כ-15% בחברה שהיתה בבעלות בנק לאומי. בנק לאומי בחר בסופו של דבר לפצל את עסקי אפריקה ישראל ומכר את עסקי הביטוח שרוכזו במגדל לידי החברה האיטלקית ג'נרלי ואת עסקי הנדל"ן ללב לבייב. זיסר וורטהיימר מכרו את מניותיהם ברווח שהוערך אז בכ-20 מיליון דולר.



כעת טוען פקיד השומה כי הרווח שהפיק זיסר לבדו ממכירת מניות אפריקה ישראל היה 29.9 מיליון שקל וכי מדובר בהכנסה חייבת.



לפיכך קובע פקיד השומה כי הכנסותיו של זיסר בשנתיים אלו היתה 63.3 מיליון שקל וסכום המס שעליו לשלם הוא 23.8 מיליון שקל.



זיסר טוען היום בערעור שהגיש באמצעות עוה"ד מאיר מזרחי ואורית ליברטי כי הכנסותו החייבת בשנים אלו היתה 2.4 מיליון שקל בלבד, ולפיכך סכום המס שיש לחייבו עומד על כמיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully