וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק: "רווחי חברות הביטוח מהשקעות יתפסו חלק הולך וגדל מרווחיותן הכוללת"; תגבר החשיפה לתנודות בשוק ההון

אלי דניאל

18.5.2003 / 16:56

השינויים הרגולטוריים בענף עלולים לפגוע ברווחיהן; אין ודאות שרווחיות הענף מבחינת היקף ויציבות תמשיך להתקיים; השנה צפויה צמיחה ברווח מעסקי ביטוח כללי



בית ההשקעות אופק, הנמנה על קבוצת בנק לאומי , מפרסם היום סקירה ענפית על חברות הביטוח הישראליות, וזאת לאחר שהן פירסמו לפני כחודש וחצי את תוצאותיהן לשנת 2002.



האנליסטית רווית וולקוביץ סבורה כי רווחי חברות הביטוח מהשקעותיהן יתפסו חלק הולך וגדל ברווחיותן הכוללת, וכפועל יוצא מכך, תהיה תנודתיות רבה יותר ברווחיהן ותגבר החשיפה לתנודות בשוק ההון. וולקוביץ סבורה כי לעובדה זו עשויה להיות בשנת 2003 תרומה חיובית לשיפור הרווחיות בענף. ככלל, באופק סבורים כי ברמה שנתית תירשם השנה צמיחה ברווחי החברות מעסקי ביטוח כללי, כאשר הרווחים מפעילות השקעה יפצו ויותר מכך על השחיקה ברווח החיתומי. מגמה זו, צפויה לבלוט כבר בתוצאות הרבעון הראשון של השנה.



בהתייחסה למצב בענף מציינת וולקוביץ כי השינויים הרגולטוריים בתחום, שינויים במסגרתם פועל הרגולטור למען הגדלת חלקו של המבוטח ב"משולש" - סוכן-חברה-מבוטח, יביאו לצמצום ברווחי שני חלקי המשולש הנותרים. "יכולתם של הסוכנים לספוג ירידה נוספת בעמלות הולכת ויורדת", אומרת וולקוביץ, "מה שעלול להגדיל את הפגיעה הישירה בחברות". על רקע זה, מעריכה האנליסטית כי אין ודאות שרווחיות ענף הביטוח - מבחינת היקף ויציבות - כפי שהכרנו אותה עד היום, תמשיך להתקיים.



וולקוביץ מציינת כי מחירי מניותיהן של שלוש חברות הביטוח הגדולות חצו זה מכבר את מחירי היעד שבית ההשקעות הציב להן, מה שמוביל למסקנה כי למרות שמניות ענף הביטוח הן מעין אופציה על השוק, ישנם תחליפים הנחשבים למסוכנים פחות, ועל כן היא ממליצה לחשיפה נמוכה יחסית לענף - מתחת למשקלו בשוק.



דירוג המלצות בית ההשקעות למניות מגדל , כלל ביטוח והראל 5 מראה כי מחירי היעד לשלוש מניות אלה נמוכים ממחיריהן בשוק.



כך, המלצת בית ההשקעות למגדל היא "תשואת שוק" במחיר יעד של 5.5 שקלים - הנמוך בכ-5% ממחירה בפתיחת המסחר הבוקר. באופק מזכירים כי מגדל היא החברה הגדולה בענף והמובילה בתחום ביטוח החיים, ומציינים כי בתנאי שוק הון חיובי ובהנחה שמצב המשק ישתפר, תחום ביטוח חיים יראה צמיחה גבוהה ברווח - יותר מרווחי הביטוח הכללי. מניית כלל ביטוח זוכה להמלצת "תשואת חסר" במחיר יעד של 67 שקל - הנמוך בכ-10% ממחירה בשוק, ומניית הראל 5 זוכה להמלצת "תשואת השוק" במחיר יעד של 470 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully