וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: הגענו להסכמה עם משרד האוצר על צמצום של 1%-1.5% - כ-700 איש מהעובדים בשירות המדינה

עינב בן יהודה

18.5.2003 / 16:52

פרץ: הודענו במסגרת המו"מ כי כל נסיונות הצמצום ייעשו קודם כל על ידי פרישה מרצון; האוצר: כ-750 איש משירות המדינה יפוטרו בחודשיים הקרובים בהליך מזורז



עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, מציין היום כי במסגרת ההסכם בין משרד האוצר להסתדרות הוחלט כי מצבת כוח האדם במגזר הציבורי תצומצם בכ-1%-1.5% - כ-600-700 עובדים. "הודענו במסגרת המו"מ כי כל נסיונות הצמצום ייעשו קודם כל על ידי פרישה מרצון, ואנחנו מאמינים כי נצליח לעמוד ביעד. במידה שלא נצליח - ניאלץ להסכים לפיטורים של עובדים, אך עד מכסה זו ולא פיטורים של אלפי עובדים כפי שהאוצר רצה מלכתחילה".



במקביל, נמסר ממשרד האוצר כי במסגרת ההסכם הוחלט באופן עקרוני כי יפוטרו בהליך מזורז כ-750 עובדים משירות המדינה. סוכם כי הליך הפיטורים יחול באופן דומה לגבי עובדי המוסד לביטוח לאומי, אזרחים עובדי צה"ל ועובדי הרשויות המקומיות. ההשלמה לתוכנית צמצום כ"א בשירות הציבורי כפי שהיא מצוינת בתוכנית הכלכלית - 5% השנה ו-3% בשנה הבאה - תושג באמצעות הקפאת קליטת כ"א, ביטולי תקנים מתפנים ופרישה מרצון של עובדים.



עוד הוסיף פרץ כי נקודת המחלוקת העיקרית בין האוצר להסתדרות נותרה נושא הפנסיה. "המשבר עלול לפרוץ שוב סביב נושא זה והשביתה עלולה להתחדש", אמר פרץ. לדבריו, החלטתו לאפשר לאוצר למנות מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה נבעה מהתנהלות האוצר: "האסטרטגיה של האוצר היתה להתמקד במנהלים כבעיה לגרעונות של הקרנות, ולהטעות את הציבור. החלטתי להפסיק את הדיון הזה, למרות שמבחינתי למנות לקרנות הפנסיה מנהלים מטעם האוצר זה אסון - זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת". נקודת המחלוקת הנוכחיות בתחום הפנסיה היא סביב הבעלות על קרנות הפנסיה החדשות. האוצר רוצה למכור את קרנות הפנסיה החדשות כחלק ממימוש נכסי קרנות הפנסיה הוותיקות, בעוד שההסתדרות רוצה להשאיר בידיה את הבעלות על הקרנות החדשות.



פרץ מתגאה בהסכם שהושג לגבי קיצוץ השכר במגזר הציבורי בשיעור של 1.75%-17%: "זהו הישג גדול. העובדים אינם מאוימים יותר. שכר הנטו שלהם נשמר. הצלחה נוספת שלנו במסגרת המו"מ היא הסרת איום החקיקה. כעת כל הצדדים מבינים כי חקיקה בהסכמי עבודה הינה שבירת כלים טוטלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully