וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו: יציבות במכירות וגידול של 9.4% ברווח התפעולי ל-11.1 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

18.5.2003 / 9:38

הרווח הנקי הסתכם בכ-7.4 מ' ש' - גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל; החברה עברה לתזרים שלילי מפעילות שוטפת של 1.5 מ' ש'; המלאי גדל בכ-60% ל-39 מ' ש' ■ פוקס וקסטרו: קנייה, מכירה ובעלי עניין



חברת האופנה קסטרו הצליחה לעבור גם את הרבעון הראשון של השנה עם יציבות בהכנסות ושיפור ברווחיות. מחזור המכירות של החברה הסתכם ברבעון בכ-83.2 מיליון שקל, בדומה למחזור ההכנסות שנרשם ברבעון המקביל בשנת 2002, אלא שמבחינת קסטרו מדובר בהישג, שכן ברבעון המקביל חל חג הפסח ואילו השנה נכלל חג הפסח ברבעון השני של השנה. לפיכך, היתה אמורה קסטרו להציג ירידה בהכנסות ולהשתמש בתירוץ עיתוי חג הפסח, כפי שעשתה שופרסל באחד הדו"חות הגרועים ביותר שפורסמו בתולדותיה.



הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-52.5% מהמחזור לעומת 50.9% ברבעון המקביל - עלייה של 1.6% ממחזור המכירות. העלייה המשמעותית ברווח הגולמי הביאה לשיפור גם בשורת הרווח התפעולי של החברה. זו הסתכמה השנה ב-11.1 מיליון שקל - גידול של 9.4%. שיעור הרווח התפעולי מסך המכירות מסתכם בכ-13.3% לעומת 12.1%.



הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-7.465 מיליון שקל והוא מהווה גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל.



תזרים המזומנים של החברה ברבעון הראשון היה שלילי והסתכם בכ-1.5 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים חיובי של 6.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נובעת בעיקרה מעלייה במלאי של כ-14.8 מיליון שקל, לעומת עלייה של 6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ומקיטון בזכאים אחרים בהיקף של 16.9 מיליון שקל, לעומת 8.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - תשלום הנובע בעיקרו מתשלום שומות מס לשנים קודמות. היקף המלאים של החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-39.2 מיליון שקל והוא מהווה גידול של 60% לעומת המלאי שהחזיקה החברה בסוף שנת 2003.



קסטרו מדווחת בדו"חותיה כי במהלך 12 החודשים האחרונים נפתחו על ידה 5 חנויות נשים ושתי חנויות הועברו לניהול על ידי זכיין. במקביל, נסגרו 2 חנוית ישנות ברשת הנשים, שאינן תואמות את האסטרטגיה של החברה, והחברה מדווחת כי שתי חנויות נוספות אמורות להיסגר בחודשים הקרובים.



מנגד, בחברה ממשיכים לפתח את רשת הגברים וב-12 החודשים האחרונים נפתחו 5 חנויות חדשות, כאשר שתיים מהן הועברו לניהול על ידי זכיין, ולא נסגרו חנויות. בסך הכל, מפעילה החברה נכון להיום 47 חנויות נשים, מתוכן 11 מנוהלות באמצעות זכיינים ו-30 חנויות ברשת הגברים, מתוכם 8 מנוהלות באמצעות זכיינים.



מאזנה של קסטרו מוסיף להיות איתן גם ברבעון הראשון של השנה. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 73.6 מיליון שקל, לעומת הלוואות מבנקים לזמן קצר בהיקף של 13.7 מיליון שקל בלבד. בנוסף, לחברה התחייבויות לזמן ארוך מבנקים בהיקף של 34.4 מיליון שקל. קסטרו מציינת כי חלק מהתחייבויותיה כלפי הבנקים כולל שמירה על יחס הון מינימלי למאזן בשיעור של 35%. בסוף הרבעון הראשון, עומד יחס ההון למאזן על כ-56%, כך שקסטרו, בניגוד לחברות רבות במשק, מצליחה לשמור על יחס גבוה בהרבה מכפי שנדרש על ידי הבנקים.







הגידול הקבוע ברווחים מאפשר לקסטרו להמשיך ולשתף את עובדיה בהצלחה. קסטרו מתגמלת את עובדיה בשיעור של 15% מהגידול ברווח לפני מסים בהשוואה לשנת 1998 כך שהשנה כוללים הדו"חות הכספיים הפרשה בהיקף של 2 מיליון שקל לפני מס לעומת 1.8 מיליון שקל שהופרשו על ידי החברה לעובדים ברבעון הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully