וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט: חוות הדעת שהציג ד"ר בכר עבור בינו-ספרא לפיה שווי פיבי ללא הבינלאומי הוא 600 מ' ש' - מצג שווא

שלומי שפר

18.5.2003 / 21:44

כך עולה מהתגובה של דיסקונט לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לטענתו לזכות סירוב ראשונה על עסקת הבינלאומי; לטענת דיסקונט, שווי עסקי פיבי - 60 מיליון שקל בלבד ■ פרשנות: פרופ' ביגר נגד ד"ר בכר



בנק דיסקונט הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תגובה מורחבת לטענתו לזכות סירוב ראשונה על עסקת הבינלאומי . דיסקונט טוען כי חוות הדעת שהציג ד"ר יוסי בכר - השותף המנהל של פירמת רואי החשבון ליובשיץ-קסירר - עבור צדיק בינו ויוסף ספרא, נטען כי שווי ההשקעות של קבוצת פיבי , מלבד הבנק הבינלאומי, מסתכמים בכ-600 מיליון שקל - הינם מצג שווא.



בחוות דעת שנייה של פרופ' נחום ביגר - ראש בית הספר למוסמכים במינהל עסקים באוניברסיטת חיפה - עבור בנק דיסקונט, נטען כי בחוות הדעת של בכר יש משום הטעיה, שכן בכר אינו לוקח בחשבון את ההתחייבויות של פיבי מול ההשקעות שלה. לטענתו, כאשר מנקים את החובות של החברה מתגלה כי שווי העסקים של פיבי, מלבד הבינלאומי, הוא כ-60 מיליון שקל. כלומר, דיסקונט טוען כי מכירת השליטה בפיבי כמוה כמכירת השליטה בבינלאומי, ולכן יש לדיסקונט זכות סירוב על העסקה, שכן יש לו זכות סירוב על מניות הבינלאומי שבידי משפחת ספרא.



לפני כשבועיים רכשה קבוצת בינו-ליברמן את השליטה בבנק הבינלאומי מידי משפחת ספרא ב-כ90 מיליון דולר, זאת באמצעות רכישת השליטה בחברת פיבי. לדיסקונט הסכם זכות סירוב ראשונה על מניות הבינלאומי של משפחת ספרא מחוזה שנחתם ב-83'. דיסקונט מתכוון לממש את הזכות לרכוש את מניות הבינלאומי אם בית המשפט יכריע כי יש לו הזכות. בינו וספרא יגישו ביום ה' את תגובותיהם לטענותיו של דיסקונט, והשופט יהודה זפט אמור להכיע בעניין תוך ימים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully