וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבזק בתגובה לתיקון המוצע בחוק החברות הממשלתיות: "הופתענו - זו יוזמה של חברי הוועדה המשותפת בכנסת"

ערן גבאי

19.5.2003 / 10:02

ועדה משותפת לכספים-חוקה מבקשת לבצע תיקון שיאפשר לבזק להחזיק יותר מ-50% ממניות חברות בנות מבלי להופכן לממשלתיות



"הופתענו מהתיקון המוצע בחוק החברות הממשלתיות. לא ביקשנו את התיקון, זו יוזמה של חברי הוועדה המשותפת", כך טוען גורם בכיר בבזק ל-TheMarker בעקבות הפרסום לפיו הועלתה בוועדה המשותפת לוועדת הכספים והחוקה הועלתה הצעה לתיקון בחוק שיאפשר לבזק להחזיק יותר מ-50% ממניות חברות בנות מבלי להפוך אותן לחברות ממשלתיות.



הוועדה המשותפת דנה ביום חמישי האחרון בחוק ההסדרים החדש, בפרק שדן בתיקון לחוק החברות הממשלתיות והציעה לפטור חברה בת ממשלתית מתחולת חוק החברות.



היום צפוי להתקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הפרטת בזק ועיקר הדיון ייסוב על הדרישה לכלול משקיף בישיבות הדירקטוריון של בזק שתפקידו יהיה לשמור על האינטרסים החיוניים של המדינה בבזק.



בבזק מתנגדים להצעה וטוענים שבדרישה למשקיף מטעם המדינה, המורשה להשתתף בכל ישיבות הדירקטוריון וועדותיו ואמור לשמש כמשקיף גם בחברות הנשלטות על ידי בזק ולקבל לידיו כל חומר המועבר לדירקטוריון, קיימת חוסר מידתיות במיוחד על רקע העובדה שבוצעו תיקונים בעניינים בטחוניים בצו הבזק, בתקנון החברה וברישיון הכללי שלה.



בבזק טוענים כי תיקון נוסף שכזה יכביד על החברה באופן שיקשה על פעילותה וירתיע משקיעים מרכישת מניותיה.



בדיון בוועדה המשותפת ביום חמישי נכחו כיו"ר הוועדה ח"כ רוני בראון, שהחליף את יו"ר הוועדה הקבוע, אברהם הירשזון. כמו כן, נכחו ח"כ אברהם בורג, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דידי לחמן מסר, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות איל גבאי, ושניים מנציגי בזק.



נודע אין בכוונת הוועדה לקיים דיונים נוספים בתיקון המוצע לחוק, ובישיבה הבאה צפויה להתקיים ההצבעה על התיקון המוצע.



בינואר השנה אישרה ועדת שרים להפרטה הזרמה של 60 מיליון דולר נוספים לחברת הלוויין YES ואת הגדלת החשיפה של בזק במיזם הלוויין עד ל-300 מיליון דולר באמצעות הקצאת אופציות של YES לבזק, ובכך נמנעה בזק מלהפוך את YES לחברה ממשלתית.



ההחלטה זכתה לביקורות חריפות, ואף הוגשה עתירה פרטית הדורשת להכיר בבזק ו-YES כגוף אחד. כמו כן, חברות הכבלים דרשו מהממונה על ההגבלים העסקיים וממבקר המדינה לבחון אם לא מתקיים מיזוג בפועל בין בזק ו-YES.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully